مقاله

ساخت بازی 4K برای کنسول نینتندو

توسعه دهندگان در حال ساخت بازی 4K برای کنسول نینتندو هستند که وجود ندارد. با دایهارد همراه باشید.

بسیاری از مردم از این موضوع مطلع شدند که کنسول بازی ویدئویی جدید نینتندو دارای ویژگی مشترک سیستم های رقیب نیست (پشتیبانی از گرافیک با وضوح بالا و 4K).

آخرین مدل پرفروش ترین نینتندو سوییچ قرار است در 8 اکتبر به فروش برسد. این نمایشگر از صفحه نمایش بزرگتری نسبت به نسخه های فعلی برخوردار است، از فناوری OLED برای رنگ و کنتراست بهتر استفاده می کند و 350 دلار هزینه بیشتری نسبت به نسخه های قبلی خود دارد.

مشخصات فنی نینتندو سوییچ مدل OLED | دایهارد

به گفته افراد آشنا با برنامه ها، انتظار نمی رود که سیستمی که بتواند بازی های 4K را مدیریت کند، تا اواخر سال آینده منتشر شود. این باعث می شود نینتندو از نظر فنی با رقبای خود روبرو شود، زیرا سهام آنها در سال جاری افزایش یافته است در حالی که سهام نینتندو 20 درصد از دست داده است. همچنین توسعه دهندگانی را که ماه ها برای طراحی بازی های خود صرف استفاده از قابلیت های سخت افزاری پیشرفته کرده اند، از بین می برد.

نینتندو به فهرستی از سوالات پاسخ داد و گفت که گزارش بلومبرگ “نادرست” است و از مشخص کردن بخشهایی از اطلاعات که به آن اشاره کرده است خودداری کرد. در توییتی پس از انتشار داستان، این شرکت رد کرد که ابزارهایی را برای توسعه بازی 4K ارائه می دهد و تأکید کرد که “هیچ برنامه ای” برای هیچ مدل جدید Switch در کنار نسخه OLED ندارد.

بلومبرگ گزارش جزئیات محصول را بیش از یک سال پیش آغاز کرد، از جمله صفحه نمایش OLED بزرگتر، نسخه پاییز و قیمت بالاتر. افرادی که با این طرح در ماه مارس گفتند، همچنین قرار بود دارای یک تراشه سریعتر از Nvidia Corp باشد که هنگام اتصال به تلویزیون گرافیک 4K را فعال می کند.

اما قابلیت 4K به نتیجه نرسید. دقیقاً مشخص نیست که چه زمانی طراحی تغییر کرده است. به گفته شخصی که با برنامه ریزی سخت افزاری نینتندو آشنا است، دلیل آن کمبود قطعات بود، مشکلی گسترده که ناشی از همه گیری کووید -19 بود. پس از رونمایی از Switch OLED، نینتندو گفت که “هیچ برنامه ای برای عرضه مدل دیگری در حال حاضر ندارد.”

زمانی که نینتندو کنسول جدید خود را در ماه جولای به نمایش گذاشت، این شرکت قبلاً کیت های 4K را به توسعه دهندگان خارجی داده بود و از آنها خواسته بود تا نرم افزاری را برای پشتیبانی از وضوح بالاتر طراحی کنند. یک کیت توسعه، که برای آزمایش بازی های ناتمام استفاده می شود، یک ابزار استاندارد در فرآیند بازی سازی است.

کیت نینتندو سوییچ حاوی حافظه اضافی برای قرار دادن نرم افزار اشکال زدایی و پورت های اضافی برای تسهیل اتصال به رایانه است. کیت سوییچ اصلی، مانند محصولات مصرفی، فیلم را با وضوح 1080p به تلویزیون یا مانیتور منتقل می کند. نسخه جدید 4K دارد.

فقدان 4K در محصول ماه آینده بسیار مهم است زیرا سیستم نینتندو را در نقطه ضعف فنی قرار می دهد. شرکت مایکروسافت و گروه سونی چندین سال است که کنسول هایی با قابلیت 4K ارائه کرده اند و سخت افزارهای قوی تری را در سال 2020 عرضه کرده اند که همچنان تقاضای سیری ناپذیری را شاهد هستند. نینتندو سوییچ، که در سال 2017 عرضه شد، هنوز فروش خوبی دارد و پیش خریدهای اولیه برای Switch OLED در ایالات متحده و ژاپن نشان می دهد که این موفقیت دیگری خواهد بود، اگرچه Xbox Series X مایکروسافت و PlayStation 5 سونی فقط قوی تر می شوند هر چه بازیهای بیشتری از قدرت بیشتر خود استفاده می کنند.

توسعه دهندگان از گمانه زنی در مورد برنامه های نینتندو برای یک کنسول دیگر خودداری کردند اما گفتند که انتظار دارند بازی های 4K Switch خود را در نیمه دوم سال آینده یا بعد از آن منتشر کنند. ماه گذشته، Zynga گفت که بازی Star Wars: Hunters، برای Switch و تلفن های هوشمند می باشد، احتمالاً تا سال 2022 به تعویق می افتد. زیرا در ابتدا برای انتشار در سال جاری برنامه ریزی شده بود. اگرچه بلومبرگ 11 شرکت را با استفاده از کیت های 4K شناسایی کرد، اما تعداد واقعی احتمالاً بسیار بیشتر است.

کمبود برخی از قطعات الکترونیکی مهم به تولید بسیاری از صنایع آسیب می رساند و برآورد می شود که خودروسازان در نتیجه بیش از 100 میلیارد دلار ضرر کنند. انویدیا یکی از طراحان نیمه هادی است که گفته است قادر به انجام همه سفارشات دریافتی خود نیست. حتی در خارج از قدرتمندترین و پیشرفته ترین پردازنده ها، سازندگان لوازم الکترونیکی برای تامین تراشه های ارزان قیمت اما ضروری مانند مبدل های قدرت و داده با مشکل روبرو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *