اخبار دنیای بازی

نینتندو جوی استیک Smart Fluid را برای مبارزه با دریفت ثبت کرد

نینتندو-جوی-استیک-Smart-Fluid-را-برای-مبارزه-با-دریفت-ثبت-کرد

نینتندو حرکت قابل توجهی برای مقابله با یک مشکل دائمی در کنترلرها انجام داده است. با دایهارد همراه باشید.

این کمپانی اخیرا پتنتی را برای یک جوی استیک مغناطیسی به ثبت رسانده است که از یک Smart fluid(سیال هوشمند) استفاده می‌کند. با هدف از بین بردن دریفت چوب، یک مشکل قدیمی در بازی‌ها. این جوی استیک حاوی یک «سیال مغناطیسی» (MRF) است که ویسکوزیته آن را بر اساس قدرت میدان مغناطیسی تنظیم می‌کند.

وقتیکه یک بازیکن جوی استیک را با انگشت شست خود حرکت می دهد، مایع غلیظ می شود و مقاومت ایجاد می کند و هنگامی که پخش کننده جوی استیک را رها می کند، به آرامی به موقعیت اصلی خود باز می گردد.

این مفهوم یادآور میله های «Hall Effect» است که در بعضی از لوازم جانبی شخص ثالث دیده می شود که برای تشخیص حرکت به آهنربا متکی هستند. به دلیل عدم وجود قطعات اتصال دهنده، این میله ها در برابر رانش چوب حساس نیستند. در سند ثبت اختراع آمده است: «سرعت بازگشت عنصر عملیاتی [چوب] به موقعیت اولیه را می توان در کنترلر با استفاده از MRF سریعتر کرد. علاوه بر این، می توان هم به ارائه یک احساس به کاربر توسط عنصر عملیات دست یافت. همچنین به عملیات بازگشت عنصر عملیات به موقعیت اولیه نیز دست یافت.

نینتندو اختراع جوی استیک های سیال هوشمند که می تواند جلوی حرکت چوب را بگیرد را ثبت کرد

این حرکت در پاسخ به مشکلات دریفت Joy-Con است که از زمان عرضه سوییچ در سال 2017 گریبانگیر نینتندو شده است. نینتندو اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد تمام کنترلرهای Joy-Con را که از دریفت در EEA و بریتانیا رنج می برند، تعمیر کند. از گارانتی با وجود تجدید نظرهای داخلی، همانطور که توسط کاربران با کنترلرهای Joy-Con خریداری شده جدید گزارش شده است، این مشکل همچنان ادامه دارد.

در طول سال‌ها، بسیاری از دارندگان نینتندو سوییچ گزارش داده‌اند که با مشکلات دریفت چوب مواجه شده‌اند. اگر این پتنت جدید با هدف رفع این مشکل برای همیشه ثبت شده است. این یک گام بزرگ رو به جلو برای طرفداران نینتندو خواهد بود.

با این حال، شایان ذکر است که ثبت اختراع لزوماً به این معنی نیست که محصولی با استفاده از این ویژگی‌ها قطعاً توسعه می‌یابد، بنابراین این به هیچ وجه تأیید سختی برای کنترلر جدید نینتندو نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *