مقاله

ایکس باکس وان یا PS4 کدام را باید بخرید؟

ایکس-باکس-وان-یا-PS4-کدام-را-باید-بخرید

ایکس باکس وان یا PS4؟ ایکس باکس وان ایکس زمانی وارد بازار شد که ایکس باکس به خاطر ضعیف بودنش مورد انتقاد قرار گرفت. به کمک تقویت GPU، این کنسول بسیار قدرتمند شد و جزء کنسول های قدرتمند بازار قرار گرفت که می تواند بازی ها را با وضوح 4K و 60 فریم بر ثانیه رندر کند.

ایکس باکس وان ایکس

Xbox Game Pass قدرتمندتر و ارزان‌تر از PlayStation Now، و همراه با سرویس‌های Xbox LiveXbox Live سریع و قابل اعتمادتر از PlayStation NetworkBackward سازگاری با استفاده از دیسک‌ها کوچک‌تر.

پلی استیشن 4

PS4 شهرت بیشتری دارد و دارای انحصاری‌های بیشتر است، اما از Xbox One X قدرتمندتر است. پلی استیشن 4 می‌تواند بازی‌ها را با وضوح 4K و 60 فریم بر ثانیه رندر کند، (البته کمتر).

انتخاب شخص اول بهتر، واقعیت مجازی با هدست اختصاصی خود پشتیبانی می کند. سازگاری Backward با دیسک ها پشتیبانی نمیشود.

تفاوت ایکس باکس وان با PS4 در چیست؟

تفاوت بین هر کنسول بیشتر از ظاهر آن است. نه تنها مشخصات آنها فرق دارد بلکه هر کدام از بازی ها و برنامه های انحصاری خود را پشتیبانی می کند.

وضوح 4K

Xbox One X رندر وضوح 4K را به صورت بومی انجام می دهد و تصاویر شطرنجی نیستند. PS4 Pro از رندر شطرنجی 4K استفاده می کند. PS4 Pro فقط نیمی از یک تصویر را ارائه و آن داده‌ها را برای نمایش نیمه دیگر با وضوح بالاتر به تصویر نهایی 4K ارائه می‌کند.

سازگاری به عقب

بازی های ایکس باکس 360 سازگار با نسخه قبلی هستند اما پلی استیشن 4 چنین قابلیتی ندارد. اگرچه سرویس غیر رایگان PlayStation Now به کاربران امکان دسترسی به بازی‌های قدیمی‌تر PS3 و PS2 را می‌دهد، اما نمی‌توانید مانند Xbox One بازی قدیمی‌ که قبلاً داشتید را پاک کنید و آن را روی PS4 بازی کنید.

پشتیبانی از VR

PS4 دارای هدست اختصاصی PSVR با کاتالوگی از بازی‌های واقعیت مجازی برای انتخاب است.

Xbox Game Pass و PlayStation Now

ایکس‌باکس و پلی‌استیشن سرویس‌های «نتفلیکس برای بازی‌ها» با نام های Xbox Game Pass و PlayStation Now را دارند، اما ایکس‌باکس از نظر کیفیت، سرعت، محتوا و سهولت در استفاده از پلی‌استیشن بهتر است.

حافظه و GPU

عمده ترین تفاوت بین PS4 Pro و Xbox One X در حافظه و GPU آنها است. با دایهارد همراه باشید. GPU – پردازنده گرافیکی Xbox One X با سرعت 6 ترافلاپس، با 40 واحد محاسباتی سفارشی شده در 1172 مگاهرتز، بیشتر از 4.2 ترافلاپس PS4 Pro، با 36 واحد محاسباتی GCN بهبود یافته در فرکانس 911 مگاهرتز است. از نظر قدرت خام که Xbox One X را با پردازنده‌های گرافیکی رایانه‌های شخصی مانند Radeon RX 480 مقایسه می‌کند. حافظه با 12 گیگابایت رم GDDR5 در مقابل 8 گیگابایت DDR5 PS4 Pro افزایش یافته و پهنای باند حافظه Xbox One X را تا 326 گیگابایت در ثانیه افزایش می‌دهد. بیش از 218 گیگابایت در ثانیه در پرو. 

با وجود این تفاوت بین حافظه و GPU، ایکس باکس وان ایکس نسبت به پلی استیشن 4 پرو با بازی های شخص ثالث بهتر عمل می کند.

ایکس باکس وان یا PS4

PS4 Pro از بازی های 4K در کنسول خود با قیمتی مناسب، مدت ها قبل از رقبا پشتیبانی می کرد. با بهبود VR (واقعیت مجازی) با این کنسول خود را متمایز کردند. با این حال اگر به دنبال کنسولی با قابلیت ویدیوی 4K هستید، ایکس باکس وان ایکس می تواند بهترین گزینه برایتان باشد. (البته مگر اینکه بخواهید از VR پشتیبانی کنید.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *