مطالب آموزشی

علت قطع شدن دسته PS4 | دایهارد

در این مقاله، برخی علل احتمالی تاخیر و قطع شدن کنترلر PS4 شما را بررسی کرده و نکات مفیدی را در مورد چگونگی رفع قطع شدن دسته PS4 را بررسی می کنیم. با دایهارد همراه باشید.

چه عواملی باعث قطع ارتباط در دسته PS4 می شود؟

ممکن است موانع روی سیگنال تأثیر بگذارند. در حالی که کنترلر PS4 دقیقاً مانند آنچه گاهی اوقات تصور می شود به یک دید واضح احتیاج ندارد، ممکن است مانع بر قدرت و محدوده سیگنال کنترل کننده شما تأثیر بگذارد.

دخالت. کنترلر PS4 شما بر روی طیف بلوتوث 2.4 گیگاهرتز کار می کند که مستعد تداخل دستگاه هایی مانند روترهای Wi-Fi است.

دسته PS4 شما ممکن است با برخی از دکمه ها مشکل سخت افزاری داشته باشد که می تواند منجر به تأخیر ورودی شود.

اگر کنترلر PS4 قطع و وصل می شود چگونه می توان مشکل را برطرف کرد؟

1-دستگاه هایی را که ممکن است باعث ایجاد تداخل شوند جابجا یا خاموش کنید

اگر کنترلر PS4 قطع و وصل می شود، ممکن است لازم باشد روتر Wi-Fi، لپ تاپ، گوشی موبایل یا هر دستگاه دیگری که ممکن است باعث ایجاد تداخل شود را از قسمت کلی کنسول بازی خود دور کنید. حتی یک هارد دیسک PS4 با اتصال USB 3.0 ممکن است موجب خطا باشد.

2. کنترلر PS4 خود را جدا و وصل کنید

به Settings PS4 خود بروید >> به Devices بروید و “Bluetooth Devices” را انتخاب کنید >> the controller with the lagging and disconnection issues از لیست انتخاب کنید >> سپس گزینه “Disconnect” را انتخاب کنید >> Your PS4 controller is now disconnected >> برای ایجاد اتصال مجدد دکمه PS روی کنترلر را فشار دهید.

3. کنترلر PS4 خود را ریست کنید

اگر هیچ یک از گزینه های بالا برای جلوگیری از تأخیر و قطع اتصال کنترلر PS4 کار نکرد، وقت آن رسیده که کنترلر را ریست کنید. بازنشانی کنترلر DualShock 4 بسیار ساده و راحت است. در پشت کنترل کننده یک سوراخ کوچک در نزدیکی دکمه سمت چپ شانه وجود دارد >> خلال دندان یا خروجی سیم کارت را داخل سوراخ قرار دهید و دکمه ای را که در آن قرار دارد فشار دهید >> این دکمه را حدود 5 ثانیه نگه دارید. اکنون باید کنترلر ریست شود.

برای برقراری مجدد اتصال، همان مرحله دوم جهت رفع را دنبال کنید. کافی است دکمه PS را فشار دهید. اگر کنترل کننده از اتصال مجدد خودداری کرد، کابل USB را از کنترلر به کنسول بازی وصل کنید.

4. حافظه کش PS4 خود را پاک کنید

گام بعدی اگر کنترلر PS4 شما همچنان قطع میشود، برای رفع قطع شدن دسته PS4 راه حل آخر، پاک کردن حافظه پنهان کنسول بازی است. این روش معمولاً یک راه حل قابل اعتماد برای مشکلات اتصال دسته بازی و تاخیر است. از آنجا که هیچ گزینه ای برای پاک کردن حافظه پنهان PS4 وجود ندارد، باید آن را به صورت دستی انجام دهید.

برای پاک کردن حافظه پنهان کنسول، ابتدا باید PS4 خاموش شود. اگر در حالت استراحت باشد، این روند کار نمی کند. دکمه PS4 را فشار دهید و Quick Menu را باز کنید >> انتخاب “Turn off PlayStation 4” >> هنگامی که چراغ نشانگر کنسول چشمک نمی زند، کابل برق را از پشت کنسول بازی جدا کنید >> حدود نیم ساعت صبر کنید، کابل برق را به PS4 برگردانید و به همان روش معمول کنسول را روشن کنید.

اگر تمام روش ها را برای رفع مشکل قطع شدن دسته PS4 خود انجام دادید و مشکل همچنان ادامه دارد، ممکن است مشکل از خود کنترلر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *