مطالب آموزشی

تعویض باتری کنترلر PS4 | دایهارد

آیا می توانید باتری کنترلر PS4 را تعویض کنید؟ در این مقاله نحوه تعویض باتری کنترلر PS4 را آموزش می دهیم.

شما می‌توانید باتری داخلی را در یک کنترلر DualShock 4 تعویض کنید، اما به دلیل اینکه این کار در نظر گرفته نشده است، گارانتی شما را باطل می‌کند و از تعویض باتری معمولی کمی دشوارتر است.

آیا باتری DualShock 4 برای تعویض در نظر گرفته شده است؟

نه. برخلاف کنترلرهای Xbox مایکروسافت، DualShock 4 یک باتری داخلی دارد که قرار نیست آن را تعویض کنید. در عوض، جایگزین سونی برای تعویض مداوم باتری این است که فقط کنترلر خود را روی کنسول (یا ایستگاه شارژ) از طریق یک کابل میکرو USB شارژ کنید.

البته این به این معنی نیست که اصلا نمی توان آن را تعویض کرد. تا زمانی که باتری مناسب بخرید و بدانید که چه کاری انجام می دهید، می توانید کنترلر خود را جدا کرده و آن را تعویض کنید. این کار گارانتی را باطل می‌کند، بنابراین اگر با مشکلی مواجه شدید نمی‌توانید آن را به سونی بازگردانید، اما این گزینه برای کسانی است که می‌خواهند آن را انجام بده.

یک کنترلر DualShock 4 چه نوع باتری مصرف می کند؟

کنترلر DualShock 4 از یک باتری داخلی 1000 میلی آمپر ساعتی (میلی آمپر/میلی آمپر ساعت) استفاده می کند، اما می توانید آن را با باتری های قدرتمندتری مانند 1300 میلی آمپر ساعت یا 2000 میلی آمپر ساعت جایگزین کنید. این نوع باتری‌ها بیشتر شبیه باتری‌هایی هستند که در تلفن‌های هوشمند پیدا می‌کنید تا AA معمولی که می‌توانید در حین خرید از خط صندوق تحویل بگیرید. فقط از چیزی کمتر از 800 میلی آمپر ساعت استفاده نکنید زیرا ممکن است سریعتر خراب شود و به کنترلر آسیب برساند.

همچنین باید مراقب باشید که چه نوع باتری می‌خرید، زیرا ممکن است بسته به مدل آن، به درستی به DualShock 4 شما متصل نشود. مدل‌های جدیدتر DualShock 4 که در سال 2016 یا بعد از آن ساخته شده‌اند، کانکتورهای باتری متفاوتی نسبت به مدل‌های ساخته شده در سال 2015 یا قبل دارند.

از کجا بفهمم چه مدلی دارم؟

تعویض-باتری-کنترلر-PS4-دایهارد

پشت کنترلر شما باید برچسبی داشته باشد که بارکد آن را همراه با اطلاعات دیگر ذکر می کند. در نزدیکی سمت چپ بالای این برچسب باید “MODEL” و سپس یک کد 7 یا 8 حرفی خط فاصله را ببینید. این شماره مدل شماست. شماره مدل روی کنترلر من “MODEL CUH-ZCT2U” است و بعد از سال 2016 ساخته شده است.

شماره‌های مدل 2015 یا قبلی عبارتند از: CUH-ZCT1E، CUH-ZCT1H، CUH-ZCT1H/B، CUH-ZCT1H/R، یا CUH-ZCT1U

شماره مدل های 2016 به بعد عبارتند از: CUH-ZCT2 و CUH-ZCT2U.

برای آسان‌تر کردن این کار: مدل‌های قدیمی‌تر دارای شماره ۱ هستند. مدل‌های جدیدتر دارای شماره ۲ هستند.

اگر کنترلر من شارژ نگه ندارد چه کار کنم؟

اگر کنترلر PS4 شما شارژ نمی شود، ممکن است مشکل از باتری آن نباشد و نیاز به تعویض باتری کنترلر PS4 نباشد. سعی کنید از کابل میکرو USB دیگری استفاده کنید و ابتدا از یک قوطی هوای فشرده برای تمیز کردن درگاه شارژ استفاده کنید.

البته ممکن است کابل دیگر کار نکند یا گرد و غبار در درگاه شارژ وجود داشته باشد که مانع از شارژ صحیح آن شود.

وصل نشدن کنترلر ps4 | دایهارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *