مقاله

آیا باید یک SSD جایگزین برای PS5 بخرم؟

سونی نمی‌تواند تضمین کند که تمام SSD‌ها که شرایط ذکر شده آن را برآورده می‌کنند، کاملاً با PS5 سازگار هستند. شما باید مطمئن شوید که SSD های مورد نظر تست شده اند و سازنده اعلام می کند که آنها سازگار هستند. در این مقاله SSD و HDD برای PS5 را با توجه به نیاز کاربر خواهیم گفت با دایهارد همراه باشید.

تفاوت بین SSD و HDD چیست؟

برای ساده‌تر کردن این کار: SSD‌ها بسیار سریع‌تر، معمولا کوچک‌تر هستند و هزینه بیشتری نسبت به HDD دارند. SSD ها از حافظه فلش برای خواندن و نوشتن اطلاعات استفاده می کنند، در حالی که HDD ها دارای قطعات مکانیکی هستند که به صورت فیزیکی اطلاعات را می خوانند و می نویسند.

اگر به PS5 در مقابل PS4 Pro نگاه کنید که از یک هارد دیسک استفاده می کند، PS5 در مقایسه بسیار سریع است.

SSD داخلی یا خارجی بخرم؟

اکنون که سونی فضای ذخیره سازی گسترده ای را برای PS5 فعال کرده است، قطعا باید یک SSD داخلی خریداری کنید. یک شیار اختصاصی برای یکی در کنار فن آن و روبروی درایو دیسک پس از برداشتن صفحه سفید وجود دارد. مشکل این است که تشخیص اینکه کدام مدل‌ها سازگار هستند دشوار است. البته همانطور که پلی‌استیشن می‌گوید، SSD‌های M.2 SATA پشتیبانی نمی‌شوند.

حالا، اگر می‌خواهید فقط بازی‌های PS4 خود را سیو و اجرا کنید، فضای ذخیره‌سازی متفاوت است. همه ی بازی‌های PS4 را می‌توان از یک SSD خارجی متصل از طریق USB بازی کرد. این یک راه عالی برای آزاد کردن فضای با ارزش SSD در سیستم شما است به این دلیل که می خواهید آن را برای عناوین PS5 ذخیره کنید.

بهترین SSD برای PS5 چیست؟

چندین SSD عالی وجود دارد که با PS5 سازگار هستند، اما وقتی صحبت از بهترین SSD برای PS5 می شود، باید WD Black SN850 یا Seagate FireCuda 530 را پیشنهاد کنیم. هر دو عملکرد قابل مقایسه با SSD داخلی PS5 دارند. به این معنی که زمان بارگذاری فوق العاده سریعی دریافت می کنید، و آنها همچنین دارای هیت سینک هایی هستند که قبلاً متصل شده اند. اگر یک SSD بدون هیت سینک خریداری می کنید، می خواهید آن را جداگانه تهیه کنید تا بیش از حد گرم نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *