مقاله

سونی به تولید PS4 در میان کمبود PS5 ادامه می دهد

سونی به تولید PS4 تا سال 2022 ادامه خواهد داد تا مشکلات عرضه PS5 را جبران کند. تولید پلی استیشن 4 تا پایان سال جاری ادامه دارد.

پلی استیشن 5 از زمان عرضه در اواخر سال 2020 با کمبود مواجه بوده است. کنسول پرچمدار سونی به دلیل مشکلات زنجیره تامین و کمبود ابررساناهای ناشی از بیماری همه گیر، به سختی پیدا می شود.

طبق گزارش ها، سونی تقریباً یک میلیون PS4 را برای تکمیل فروش سخت افزار در سال 2022 تولید خواهد کرد.

به گزارش Bloomberg، پس از یک سال فروش قوی، علیرغم مشکلات زنجیره تامین و کمبود تراشه های ناشی از همه گیری مداوم، سونی ظاهراً به دنبال تولید یک میلیون PS4 در سال جاری است.

از زمانی که PS5 در نوامبر 2020 راه اندازی شد، پیدا کردن آن بسیار دشوار است. هنگامی که برای اولین بار راه اندازی شد، اسکالپرها دستگاه مورد علاقه را تا دو برابر قیمت خرده فروشی پیشنهادی آن می فروختند. بعید است که کمبود آن به این زودی ها پایان یابد، زیرا تحلیلگران گمان می کنند کمبود مداوم حداقل تا پایان سال 2022 ادامه خواهد داشت. منابع به بلومبرگ گفتند که شرکت ژاپنی تعداد اولیه یک میلیون کنسول را بر اساس تقاضا تنظیم خواهد کرد.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که سونی تولید PS4 را در اواخر سال 2021 متوقف می‌کند یا کاهش می‌دهد. سخنگوی سونی در اظهارنظری به بلومبرگ تأیید کرد که تولید PS4 در سال جاری ادامه خواهد داشت و این موضوع را تکذیب کرد که سونی برنامه‌هایی برای پایان دادن به تولید داشته است. گفته می شود PS4 یکی از پرفروش ترین کنسول های تاریخ است و همیشه بین نسل ها متقاطع وجود دارد. تقویم انتشار سونی و پلی استیشن این را تأیید کرده است، زیرا اکثر بازی‌های شخص اول پلی‌استیشن که از زمان عرضه PS5 منتشر شده‌اند، بر روی کنسول نسل آخر آن‌ها نیز قابل اجرا هستند، مانند Horizon Forbidden West. این نشان دهنده تغییری نسبت به بحث های قبلی است، جایی که بازی هایی مانند Horizon Forbidden West فقط برای کنسول های نسل فعلی عرضه می شدند.

این کمبودهای مداوم همچنین می تواند مشکلاتی را برای PS VR2 آینده که سونی در اوایل این ماه در CES معرفی کرد، ایجاد کند. نسل بعدی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن در حال حاضر فقط با PS5 کار می کند، به این معنی که عرضه محدود PS5 می تواند موفقیت هدست را مختل کند.

اتصال دسته PS4 به اندروید | دایهارد

این شرکت ژاپنی که کنسول پرچمدار PS5 آن از زمان عرضه در نوامبر 2020 عرضه کمیاب بوده است، اواخر سال گذشته به شرکای مونتاژ خود گفت که به تولید دستگاه نسل قبلی خود تا سال جاری ادامه خواهد داد. در حالی که سونی هرگز به طور رسمی اعلام نکرد که چه زمانی تولید PS4 را متوقف می کند، آنها قبلاً قصد داشتند مونتاژ را در پایان سال 2021 متوقف کنند و خواستند نامش فاش نشود زیرا برنامه ها عمومی نیستند.

این استراتژی حدود یک میلیون واحد PS4 را در سال جاری اضافه می کند تا بخشی از فشار وارد شده بر تولید PS5 این شرکت را جبران کند، رقمی که در پاسخ به تقاضا تنظیم می شود. کنسول قدیمی‌تر از تراشه‌های کمتر پیشرفته‌تر استفاده می‌کند، ساخت آن ساده‌تر است و جایگزین مناسبی برای PS5 است.

نسخه قبلی PS4 که در سال 2013 منتشر شد، تا به امروز بیش از 116 میلیون دستگاه فروخته است و همچنان یک گزینه محبوب در بین بازیکنان است. هنوز هم بخش قابل توجهی از درآمد بخش بازی سونی را از اشتراک و فروش نرم افزار تأمین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *