وبلاگ

مایکروسافت به دارندگان ایکس باکس اجازه می دهد تا کنسول های خود را تعمیر کنند

مایکروسافت متعهد شده است که به کاربران امکان تعمیر ایکس باکس “سخت افزار” از جمله کنسول های Xbox را بدهد.

این شرکت اولین شرکت بزرگ فناوری است که تمایل خود را برای رسیدگی به جنبش “حق تعمیر” اعلام کرده است، که از شرکت ها می خواهد به هر کسی امکان تعمیر ایکس باکس خود را بدهند. با DIEHARD همراه باشید.

اگرچه تعمیر محصولات متعلق به مشتریان برای مشتریان کاملاً قانونی است، تعدادی از شرکت های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت و اپل با امتناع از ارائه قطعات یدکی یا مستندات تعمیر به هر کسی که شریک تعمیر مجاز نیست، این امر را غیرممکن می کند.

در طی یک گزارش مایکروسافت اکنون با As You Sow، یک گروه سرمایه گذار غیر انتفاعی به توافق رسیده است که در ماه ژوئن تصمیم سهامداران را ارائه کرد و از مایکروسافت خواست تا “مزایای زیست محیطی و اجتماعی” سهولت تعمیر دستگاه ها را مطالعه کند.

مایکروسافت با استخدام یک مشاور مستقل برای مطالعه مزایای دسترسی بیشتر مصرف کنندگان به قطعات و مستندات تعمیر، از جمله اینکه آیا این باعث کاهش انتشار کربن و ضایعات می شود، موافقت کرده است.

مایکروسافت این مطالعه را علنی نمی کند زیرا ممکن است حاوی اسرار تجاری و سایر اطلاعات اختصاصی باشد، اما خلاصه ای از اطلاعات خود را در ابتدای ماه مه 2022 به صورت عمومی ارسال خواهد کرد.

تا زمانی که این یافته ها نشان می دهد که مزایایی برای تعمیر محصولات خود به افراد وجود دارد، مایکروسافت موافقت کرده است که قطعات و اسناد جدیدی را در خارج از شبکه تعمیرات مجاز خود تا پایان سال 2022 در دسترس قرار می دهد و ابتکارات جدیدی را برای کمک به مناطق محلی آغاز می کند.

اگرچه توافق مایکروسافت یک پیروزی برای فعالان حق تعمیر تلقی می شود، برخی از آنها محتاط هستند. ناتان پروکتور گروه علایق تحقیقات عمومی ایالات متحده به گریست گفت که مایکروسافت هنوز عضو گروه های لابی است که با صورت حساب های حق تعمیر مخالف هستند.

پروکتور گفت: “ما واقعاً از آنچه آنها برای این گزارش انجام می دهند قدردانی می کنیم، اما اگر آنها حاضر شوند صورت حساب های تعمیر را از بین ببرند، هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود.”

مشکل احتمالی مایکروسافت این است که یکی از این گروه های Entertainment Software Association، انجمن تجاری صنعت بازی های ویدیویی در ایالات متحده است.

ESA نظرات خود را در مورد حق تعمیر ایکس باکس روشن کرده است و مایکروسافت را در یک معضل بالقوه قرار داده است، در حالی که موافقت شده است که این مفهوم را بپذیرد در حالی که هنوز عضو گروهی است که به شدت با آن مخالف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *