مقاله

مقایسه Xbox one s در مقابل Xbox series s

مقایسه-Xbox-one-s-در-مقابل-Xbox-series-s-دایهارد

در این مقاله قصد داریم Xbox One S را در مقابل Xbox Series S مقایسه کنیم.

کنسول Xbox One S به طور قابل توجهی قدیمی‌تر از Xbox Series S است، اما دارای نکاتی مثبت است تا در این عصر دیجیتال ارزش بررسی آن را داشته باشد. همه چیزهایی را که باید در مورد این دو کنسول بدانید در اینجا آورده شده است، با دایهارد همراه باشید.

Xbox One S یک نسل کامل پشت سر Xbox Series S است، که تجربه بازی شما را محدود می‌کند، به این خاطر که بهترین بازی‌های Xbox Series X را به یک شکل نمیشه تجربه کرد.

برای اینکه تصمیم گیری شما کمی آسان‌تر شود، همه چیزهایی را که باید در مورد Xbox Series S در مقابل Xbox One S بدانید، تفاوت در مشخصات کنسول و عملکرد کلی هر کنسول را آوردیم.

Xbox Series S در مقابل Xbox One S

هر دو Xbox Series S و Xbox One S با قیمت های تقریبا یکسان به فروش می رسند.

ایکس باکس وان اس اولین بار در سال 2016 در کنار ایکس باکس وان ایکس عرضه شد. قیمت آن در 299 دلار / 249 پوند / 499 دلار استرالیا ثابت بود. از آنجایی که مایکروسافت در سال 2020 به تولید کنسول های ایکس باکس وان پایان داد، ایکس باکس وان اس دیگر فراتر از خرده فروشان دست دوم عرضه نمی شود.

مشخصات Xbox Series S در مقابل Xbox One S

قیمت ممکن است بین Xbox Series S و Xbox One S مشابه باشد اما مشخصات هر دو کنسول با دیگری متفاوت می باشد. Xbox Series S به طور چشمگیری برنده می شود، در بخش مشخصات زیر ویژگی ها را مشاهده می کنید. تنها قسمتی که Xbox One S در آن برتری دارد ذخیره سازی خام است. زمانی که Xbox One S عرضه شد، در انواع 500 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی موجود بود. با این حال، این هاردها بودند، بنابراین به سرعت درایو 512 گیگابایتی NVMe حالت جامد Xbox Series S نبودند.

احتمال افزایش قیمت در Xbox Series S وجود دارد. بین افزایش قیمت Oculus Quest 2 و PS5، سازندگان کنسول اخیراً قیمت‌ها را افزایش داده‌اند و دلیل آن افزایش تورم در سطح جهانی است. مایکروسافت به هیچ وجه نگفته است که آیا قیمت کنسول های خود را افزایش می دهد یا خیر، اما این احتمال را هم نیز رد نکرده است.

مشخصات Xbox Series S

CPU: هشت هسته ای 3.6 گیگاهرتز (3.4 گیگاهرتز با SMT) سفارشی AMD 7 نانومتری

پردازنده گرافیکی: 4 ترافلاپس در 1.550 گیگاهرتز

رم: 10 گیگابایت GDDR6

فریم: تا 120 فریم در ثانیه

رزولوشن: 1440p با ارتقاء 4K

نوری: بدون درایو دیسک

فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت NVMe SSD

Xbox Series S ممکن است کمی کوچک باشد، اما قدرت زیادی دارد. این کنسول به جای 4K اصلی، رزولوشن 1440p را هدف قرار می دهد و قادر به بازی با سرعت 120 فریم در ثانیه می باشد. GPU آن به میزان قابل توجهی از Xbox Series X قدرتمندتر می باشد. هر دو کنسول دارای CPU یکسان هستند و 10 گیگابایت رم GDDR6 میباشد (کمتر از Xbox Series X).

در Xbox Series S درایو دیسک وجود ندارد و شما فقط 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای بازی خواهید داشت. برخلاف One S، به جای هارد درایو مکانیکی آهسته، از یک NVMe SSD فوق‌العاده سریع بهره می‌برد و می‌توان آن را با کارت توسعه حافظه 1 ترابایتی Seagate افزایش داد.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید این شکاف سخت‌افزاری را پر کنید، از روش Xbox Cloud Gaming است که در دسترس مشترکین Xbox Game Pass Ultimate است. به شرط داشتن یک اتصال اینترنتی قوی، این روشی را برای بازی انحصاری های نسل جدید از طریق Xbox One شما، مانند Microsoft Flight Simulator، در کنار بازی های آینده مانند Starfield و Senua’s Saga: Hellblade 2 ارائه می دهد.

مشخصات Xbox One S

سی پی یو: هشت هسته ای جگوار با فرکانس 1.75 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی: 1.23 ترافلاپس در 914 مگاهرتز

رم: 8 گیگابایت GDDR3

فریم: تا 60 فریم در ثانیه

وضوح تصویر: 1080p

نوری: درایو بلو-ری 4K HD

فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت هارد دیسک

یک مزیت Xbox One S درایو 4K HD Blu-Ray می باشد. اگر به دنبال یک پخش کننده بلوری 4K ارزان هستید که به شما امکان پخش Netflix و بازی کردن را نیز بدهد، این کنسول را انتخاب کنید.

Xbox One S فضای ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به Xbox Series S دارد. اما One S هنوز به جای SSD از هارد دیسک استفاده می‌کند و ظرفیت بیشتری به قیمت سرعت دارد.

بازی های Xbox Series S در مقابل Xbox One S

در Xbox One S می توانید تقریباً هر بازی جدید را در کنسول قدیمی مایکروسافت بازی کنید. 

ایکس‌باکس وان اس کنسولی است که می‌توان آن را انتخاب کرد، حتی اگر بخواهید یک بازی را دانلود کنید، زیرا این تنها کنسول از این دو است که دارای دیسک درایو است. می‌توانید انتظار داشته باشید که اکثر بازی‌ها با سرعت 30 تا 60 فریم در ثانیه در ایکس‌باکس وان اس و 60 تا 120 فریم در ثانیه در ایکس‌باکس سری ایکس هدف‌گیری کنند. بازی‌های ایکس‌باکس وان اس رزولوشن 900p تا 1080p دارند، در حالی که Xbox Series S خروجی 1080p تا 1440p و می تواند به 4K ارتقا یابد.

یکی مزایای Xbox Series S زمان بارگذاری است. به لطف SSD فوق‌العاده سریع آن، بازی‌ها در Xbox One S بسیار سریع‌تر دانلود می‌شوند.

نتیجه

Xbox Series S و Xbox One S قیمت و طراحی مشابه دارند.

Xbox One S به سرعت در حال تبدیل شدن به یک سیستم قدیمی است که قادر به ارائه زنگ‌ها و سوت‌های نسل بعدی مانند ردیابی پرتو و زمان‌های بارگذاری سریع نیست.

از نظر قدرت Xbox Series S بهتر است. این دستگاه با مشخصات بهبود یافته ای مانند خروجی 1440p، پشتیبانی از 120 هرتز و SSD 512 گیگابایتی NVMe SSD از نسل آخر خود پیشی گرفته است.

البته از زمانی که مایکروسافت دو سال پیش تولید دستگاه های نسل آخر را متوقف کرد، یافتن Xbox Series S آسان تر شده و در مقایسه با Xbox One S عرضه بسیار بهتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *