مطالب آموزشی

نحوه رفع خطای خواندن دیسک PS2

نحوه-رفع-خطای-خواندن-دیسک-PS2-دایهارد

خطای خواندن دیسک PS2 زمانی رخ می دهد که کنسول نتواند دیسکی را که در درایو قرار داده اید بخواند. با دایهارد همراه باشید.

اگر از PS2 استفاده می کنید، این یک پیام خطا است که ممکن است در برخی از زمان ها ظاهر شود. چند دلیل وجود دارد که این پیام خطا در کنسول PS2 شما نمایش داده می شود.

در اغلب اوقات، مشکل معمولاً مربوط به لیزر خواندن داخل دستگاه است که برای خواندن دیسک بازی وارد شده به دستگاه استفاده می شود. یا می تواند به علت دیسک آسیب دیده و یا دیسکی که داده ها در آن قابل خواندن نیستند ایجاد شود.

اگر کنسول شما قدیمی است. ضعیف شدن لیزر ممکن است دلیل بروز این خطا باشد. در این صورت باید واحد لیزر را تعویض یا کلاً کنسول را عوض کنید.

اگر با خطای خواندن دیسک PS2 مواجه شدید، چند راهکار وجود دارد که می توانید سعی کنید کنسول را وادار به خواندن دیسک ها کنید.

مراحل رفع خطای خواندن دیسک PS2

راه‌حل‌های ذکر شده در زیر کاملاً اساسی هستند و تنها در صورتی جواب می دهد که مشکل خیلی شدید باشد، شامل آسیب سخت‌افزاری به واحد کنسول یا لیزر خواندن باشد.

دیسک را تمیز کنید

دیسک را تمیز کنید، از کیت تعمیر دیسک استفاده کنید یا لیزر را تمیز کنید. یک دیسک کثیف یا گرد و غبار ممکن است باعث بروز این خطا در صفحه نمایش کنسول شود.

گردگیری هر گونه کثیفی یا گرد و غبار از سطح دیسک یا تمیز کردن آن با دستمال مرطوب تمیز و قرار دادن دیسک در PS2 باید مشکل را حل کند.

دریچه های خنک کننده را تمیز کنید

رفع خطای خواندن دیسک PS2 با تمیز کردن دریچه های خنک کننده. مسدود شدن دریچه های خنک کننده ممکن است عملکرد کنسول را مختل کند و این خطا رخ بدهد.

کنسول را باز کنید و گرد و غبار یا کثیفی دریچه‌های خنک‌کننده را به‌صورت دستی پاک کنید یا از هواکش استفاده کنید تا گرد و غبار غیر چسبنده را از دریچه‌ها خارج کنید تا هوا به خوبی به داخل و خارج جریان پیدا کند.

نوک لنز لیزر Reading را تمیز کنید

این روش نسبت به روش های قبل کمی مشکل است و باید مراقب باشید.

ابتدا باید دکمه خارج کردن کنسول را فشار دهید و دیسک را باز کنید.

دیسک را بردارید سپس دستگاه را خاموش کنید تا سینی دیسک در خارج از دستگاه معلق بماند.

سپس از داخل دهانه با کمک یک پارچه میکروفایبر که دور یک ابزار صاف پیچیده شده است، مانند یک چاقوی کره، آن را به داخل دهانه بلغزانید تا بتوانید لنز لیزر خواندن داخل دستگاه را تمیز کنید.

دو تا سه بار آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید سر لیزر تمیز شده است.

پس از انجام تمام کارها، کنسول را روشن کنید و یک دیسک تمیز را در آن قرار دهید تا ببینید آیا خطا همچنان ادامه دارد یا برطرف شده است.

استفاده از کمپرسور هوا

رفع خطای خواندن دیسک PS2 با استفاده از کمپرسور هوا. همچنین می‌توانید یک قوطی هوای فشرده را امتحان کنید، مانند بسیاری از دفاتر برای تمیز کردن کیبوردها، تا گرد و غبار اضافی را از PS2 خارج کنید. درایو DVD را باز کنید و هوای داخل آن را اسپری کنید. مراقب باشید که قوطی را وارونه نکنید و نی را در کنسول قرار ندهید.

استفاده از یک دیسک دیگر

دیسک دیگری را امتحان کنید. اگر آسیب واضحی ندیدید، دیسک دیگری را امتحان کنید تا ببینید آیا پخش می‌شود یا خیر. اگر اینطور است، دیسک های دیگر را امتحان کنید تا مطمئن شوید که دیسک اول مشکل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *