مطالب آموزشی

نحوه تغییر پس زمینه PS5

نحوه-تغییر-پس-زمینه-PS5-دایهارد

برای تغییر پس‌زمینه صفحه اصلی کنسول PS5، از منوی اصلی می توانید به منوی تنظیمات بروید و تم هایی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. با DIEHARD همراه باشید.

صفحه اصلی PS5 پویا است. در حالی که نسخه‌های قبلی پلی‌استیشن تم‌های سفارشی را ارائه می‌کردند که کاربران به طور دلخواه از بین آن‌ها انتخاب میکردند، PS5 در زمان عرضه چنین چیزی را ارائه نکرد و تقریباً دو سال بعد به همین شکل باقی ماند. اما در عوض کنسول یک پس‌زمینه خانگی جدید برای هر بازی ای که دارید را نمایش می‌دهد.

نحوه تغییر پس زمینه PS5 با تم های پویا PS5

یکی از بازیهای خود را در صفحه اصلی PS5 برجسته کنید.

پس زمینه به طور خودکار تنظیم می شود تا تصویر زمینه مربوط به بازی برجسته شده را نمایش دهد.

علاوه بر تغییرات در تصویر پس‌زمینه، برخی از بازی‌ها موسیقی متن جدیدی را برای پخش در صفحه اصلی به نمایش می‌گذارند، برخلاف صدای اثیری‌تر موسیقی پیش‌فرض PS5.

وقتی یک بازی را انتخاب می کنید، تصویر زمینه مطابق با آن تغییر می کند. PS5 به طور پیش فرض هیچ تنظیماتی برای تم ها و پس زمینه های سفارشی ندارد. وقتی اشاره گر را روی بازی نگه دارید، پس زمینه تغییر می کند و گاهی اوقات موسیقی تغییر می کند.

نحوه سفارشی کردن PS5

مرکز کنترل(control center) را سفارشی کنید

ممکن است صفحه اصلی PS5 قابل تنظیم نباشد، اما به نظر می رسد سونی control center جدید را به آخرین کنسول خود تاکید ویژه ای دارد. شما نمی توانید پس زمینه مرکز کنترل را تغییر دهید، اما می توانید نمایشگر آن را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید. PS را روی کنترلر DualSense خود فشار دهید تا آن را پیدا کنید.

دکمه options  را فشار دهید تا کارت ها در مرکز کنترل PS5 را به دلخواه مرتب کنید. کارت‌هایی را که کاربرد خاصی دارند در بالای صفحه نمایش قرار دهید و با کشیدن آنها به قسمت Hidden Controls» روی صفحه، کارت‌های ناخواسته را پنهان کنید.

سه کارت به طور پیش‌فرض پنهان می‌شوند (Broadcast، Accessibility و Network) اما می‌توانید هر زمان که بخواهید آن‌ها را پنهان کنید.

غیرفعال کردن موسیقی صفحه اصلی PS5

برای غیرفعال کردن موسیقی صفحه اصلی PS5 به تنظیمات صدا مراجعه کنید.

شاید برای برخی از بازیکنان آزاردهنده تر از تغییر مداوم تصاویر، تغییر مداوم موسیقی متن هنگام غربال کردن مجموعه بازی ها باشد. می توان موسیقی صفحه اصلی را به طور کامل غیرفعال کرد و در هنگام جستجوی یک بازی، سکوتی آرام را فراهم کرد.

از بخش Sound، به Audio Output بروید و سپس Home Screen Music را در زبانه “General” خاموش کنید. همچنین می‌توانید جلوه‌های صوتی صفحه اصلی خود را در این بخش غیرفعال کنید.

صفحه نمایش و تم های پویا در PS5

نرخ نوسازی متغیر

به‌روزرسانی نرم‌افزاری در پلی‌استیشن 5 VRR (نرخ تازه‌سازی متغیر) بهتری خواهد داشت و در نهایت بازی‌ها را روان‌تر می‌کند. نرخ نوسازی متغیر زمانی است که صفحه دارای یک سری عکس در ثانیه باشد. تصاویر کمتر در ثانیه یا بازخوانی کمتر صفحه نمایش برای دریافت تصاویر به روز می تواند باعث اختلال در عملکرد صفحه شود. افزایش تعداد تصاویر در یک فریم و سپس افزایش VRR در نهایت تجربه بازی بهتر و روان تری را برای شما به ارمغان می آورد.

1440p و HDR

HDR به شما این امکان را می دهد که حتی در نور شدیدی که خود بازی در آن وجود دارد، صفحه نمایش و سایر اشیاء را بهتر ببینید. جلوه های بصری بهبود یافته و سایر اجزای صفحه نمایش بزرگترین بخش این به روز رسانی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *