وبلاگ

نسل جدید ایکس باکس

بازی های Xbox Series X می توانند با فناوری جدید AMD عملکرد گرافیکی را افزایش دهند. در ادامه ویژگی های نسل جدید ایکس باکس را خواهیم گفت با دایهارد همراه باشید.

به گفته مایکروسافت وضوح فوق العاده FX AMD برای ویندوز FX به Xbox Series X و Series S عرضه می شود. نسل جدید ایکس باکس می توانند توسعه دهندگان را قادر به افزایش فریم ورک و وضوح بازی ها کنند.

به طور خلاصه، بازی های Xbox جدید کیفیت بصری را می توانند با نوعی فناوری که از بهینه سازی مخصوص پلتفرم ها استفاده می کنند، رزولوشن بازی ها را افزایش دهند. نسل جدید ایکس باکس با سرعت فریم بالاتر از حد معمول و بسیار روانتر اجرا میشوند.

فناوری AMD در نسل جدید ایکس باکس

این فن آوری با یک کارت گرافیک RX 6800 XT در Godfall استفاده می شود. با غیرفعال کردن FidelityFX Super Resolution ، سخت افزار 49 فریم در ثانیه به 4K بومی، با جزئیات و ردیابی اشعه فعال می کند. اما با روشن بودن وضوح تصویر FidelityFX ، فریم در ثانیه 59٪ به 78 فریم در ثانیه تبدیل می شود.

برخی از کاربران ممکن است نرخ فریم بالاتر را به کیفیت بصری ترجیح دهند، همچنین FidelityFX Super Resolution چهار حالت را ارائه می دهد: کیفیت فوق العاده، کیفیت متعادل و عملکرد.

هنوز به طور کامل مشخص نیست که این حالت ها برای Xbox Series X یا Series S چگونه کار می کنند، اما میتوان گفت که این فناوری می تواند عملکردهای بیشتر و یا حالت های گرافیکی را برای گیمرها تغییر دهد. چنین گزینه هایی از قبل در برخی از بازی های Xbox و همچنین بازی های PS5 وجود داشت، به ویژه در بازی های Spider-Man: Miles Morales و Demon’s Souls.

کیفیت تصویر FidelityFX Super Resolution بیشتر با Nvidia’s DLSS 2.0 مقایسه می شود البته هر دو تلاش اند تا به همان سطح کیفیت برسند. نرخ فریم سریع تر و رزولوشن بالاتر از طریق ارتقا سطح بالا اما روش هایشان متفاوت است.

اصطلاح “DL” در “DLSS” مخفف “deep learning” است و به کارت های GeForce RTX نیاز دارد تا فناوری AI را قادر سازد تا تصاویر با وضوح پایین را بزرگتر نشان دهد تا بتواند در وضوح بالاتر به یک تصویر برسد بدون آنکه به “توان ارائه” آن به صورت طبیعی نیاز داشته باشد. این فناوری برای تامین انرژی الگوریتم های یادگیری ماشین، به هسته های اختصاصی تنسور در کارت گرافیک GeForce RTX نیاز دارد.

این فناوری می تواند در کنسول های جدید Xbox مورد استفاده قرار گیرد زیرا هر دو حاوی پردازنده گرافیکی AMD و پردازنده مرکزی هستند که بر اساس آخرین معماری AMD ساخته شده است.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که FidelityFX Super Resolution تا چه اندازه در Xbox Series X و Series S ادغام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *