اخبار دنیای بازی

کنسول دستی Steam Deck شرکت Valve | دای هارد

شرکت Valve از کنسول دستی Steam Deck (استیم دک) رونمایی کرد. قبلا این کنسول با نام Steam pal شناخته می شد. تاریخ عرضه این کنسول جدید در ماه دسامبر 2021 است. با دایهارد همراه باشید.

برای کنسول دستی Steam Deck شرکت Valve با AMD همکاری کرده و نتیجه این همکاری ساخت یک APU به اسم Zen 2+RDNA 2 powerhouse است. این APU قدرت کافی برای اجرای بازی های جدید با کاهش مصرف انرژی را به همراه دارد.

معماری Zen 2 همان معماری است که در پردازنده های AMD Ryzen 3000 وجود دارد و در Steam Deck چهار هسته Zen 2 قرار دارد.

معماری RDNA 2 برای خرابی گرافیکی کنسول دستی است. Steam Deck با 8 واحد محاسبه (CU) در مجموع 512 هسته ارائه می شود. این مقدار زیاد نیست، در Xbox Series S با 20 واحد RDNA 2 RDNA ارائه می شود.

این کنسول دستی می تواند هر بازی را در کتابخانه Steam شما انجام دهد. هدف اصلی این است که نینتندو سوییچ برای بازی های رایانه ای باشد، گرچه Steam Deck می تواند کارهای دیگری غیر از بازی کردن را نیز انجام دهد.

دلیلش این است که این یک کنسول بازی نیست، بلکه در واقع یک رایانه شخصی قابل حمل است. شما می توانید آن را به یک مانیتور یا تلویزیون متصل کنید، برنامه ها و نرم افزارها را نصب کنید، از آن برای تماشای یک ویدیو و… استفاده کنید. حتی به گفته Valve سایر فروشگاه های بازی را نیز روی آن نصب کنید. Steam Deck با نسخه جدید SteamOS ، سیستم عامل مبتنی بر لینوکس Valve اجرا میشود.

این کنسول در چند نسخه: 64 گیگابایتی، 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی عرضه میشود و قیمت هایشان بر اساس اندازه فضای ذخیره سازی متفاوت است.

درگاه اتصال

یک آداپتور وجود دارد، اما جداگانه فروخته می شود. مانند سوئیچ، یک پایه برای Steam Deck وجود دارد که به شما امکان می دهد آن را به تلویزیون یا مانیتور متصل کنید. داک USB-C خروجی DisplayPort و HDMI، یک آداپتور اترنت و سه ورودی USB را فراهم می کند. حتی با اتصال ماوس و کیبرد، مانند یک پی سی قابل حمل می توانید از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *