وبلاگ

شکایت کارمند سابق پلی استیشن از این شرکت به دلیل تبعیض جنسیتی

یکی از کارمندان سابق پلی استیشن سونی روز دوشنبه علیه این شرکت به اتهام تبعیض جنسیتی هم در حقوق و هم در فرصت های کاری شکایت کرد.

کارمند، اما ماجو، به نمایندگی از همه کارمندان زن که در چهار سال گذشته با شرکت کار کرده اند، تشکیل پرونده می دهد و به دنبال گسترش دادخواست به یک دادخواست دسته جمعی است.

او مدعی است که به دلیل صحبت علیه تبعیض از سمت خود برکنار شده است و دلیل نادرستی برای آن فسخ داده شده است.

کارمند سابق سونی پلی استیشن، روز دوشنبه در دادگاهی در کالیفرنیا علیه این شرکت شکایت کرد و مدعی شد که زنان در این شرکت قربانی تبعیض جنسیتی در زمینه دستمزد و فرصت های ترفیع شده اند.

در این دعوی که توسط Axios آپلود شده است، آمده است: “سونی در محیط کار علیه کارمندان زن و کسانی که خود را زن معرفی می کنند، تبعیض قائل می شود.” به طور خاص، اشاره می‌کند که سونی به زنان کمتر از مردان برای کار دستمزد پرداخت می‌کند و زنان از ترفیع محروم می‌شوند.

اما ماجو، تحلیلگر سابق امنیت فناوری اطلاعات در پلی‌استیشن، یکی از بسیاری از کارمندانی است که بنا به گزارش‌ها از این شیوه‌ها، از جمله غرامت از دست رفته و از ناراحتی عاطفی رنج می‌برد. ماجو و وکلای او می گویند که او تنزل رتبه و سپس از سمت خود برکنار شد زیرا او علیه این تبعیض صحبت می کرد. طبق دادخواست، به او گفته شد که این فسخ به این دلیل است که سونی در حال حذف بخش خاصی است، اما ماجو در آن بخش نبود.

این تیم امیدوار است که شکایت را به یک دعوی حقوقی دسته جمعی از طرف همه کارکنان آسیب دیده طی چهار سال گذشته گسترش دهد و غرامت و خسارت دریافت کند.

این تازه‌ترین مورد از یک رشته اعتراض‌های عمومی در صنعت بازی‌های ویدیویی در مورد اعمال تبعیض‌آمیز نسبت به زنان، رنگین پوستان و سایر گروه‌ها است. علنی ترین حادثه اخیر مربوط به Activision Blizzard است که موضوع یک شکایت انفجاری بود که در ماه جولای تنظیم شد. از آن زمان، جزئیات بیشتری ظاهر شد که مدیر عامل شرکت بابی کوتیک را در گسترش یک محل کار مقصر معرفی کرد. بسیاری از جمله جیم رایان در پلی استیشن و فیل اسپنسر در ایکس باکس در حال تجزیه و تحلیل روابط خود با این شرکت هستند. بیش از 1200 کارمند اکتیویژن بلیزارد به دنبال استعفای کوتیک هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *