مطالب آموزشی

نحوه فعال کردن تایید دو مرحله ای در PS5

2FA یا تایید دو مرحله ای امنیت حساب شما را افزایش می دهد. حتی اگر کسی رمز عبور شما را بدست آورد، نمی‌تواند به حساب شما دسترسی پیدا کند. در این مقاله فعال کردن تایید دو مرحله ای در PS5 را آموزش می دهیم. با دای هارد همراه باشید.

اگر به دنبال اضافه کردن یک لایه امنیتی اضافی هستید، PS5 تایید دو مرحله ای را ارائه می‌دهد تا حتی اگر رمز عبور شما به هر دلیلی به خطر بیفتد، حساب شما همچنان ایمن باشد.

نحوه فعال کردن تایید دو مرحله ای در PS5

1.به Settings بروید.

2.Users and Accounts را انتخاب کنید.

3.Security را انتخاب کنید.

4.گزینه 2-Step Verification را انتخاب کنید.

5.انتخاب کنید که آیا می خواهید از یک برنامه Text Message یا Authenticator استفاده کنید.

6.اگر از تلفن همراه خود استفاده می کنید، شماره تلفن خود را وارد کنید.

7.اگر از یک برنامه احراز هویت استفاده می کنید، کد QR را که روی صفحه ظاهر می شود اسکن کنید و کدی را که از برنامه دریافت کرده اید وارد کنید.

8.مهم نیست که کدام را انتخاب کرده اید، از شما خواسته می شود که از آن روش برای تأیید ورود خود استفاده کنید.

9.اگر دسترسی به روش تأیید خود را از دست دادید، کدهای پشتیبان را روی صفحه را داشته باشید.

به طور کلی، یک برنامه احراز هویت بسیار امن تر از استفاده از تلفن همراه شما است، بنابراین در صورت امکان آن روش را توصیه می کنیم. اپلیکیشن هایی مانند Authy این کار را آسان می کنند.

چرا تایید دو مرحله ای در PS5 سودمند است

به طور کلی، تایید دو مرحله ای می تواند از هک شدن حساب شما جلوگیری کند و یک لایه امنیتی اضافی اضافه کند. برای PS5، حفاظت اضافه شده به این معنی است که هکرها به رمز عبور و شماره تلفن همراه شما یا دسترسی به برنامه احراز هویت، هر گزینه ای که انتخاب کرده اید، نیاز دارند. این کار به جای دسترسی فوری به حساب کنسول خود، موانع بیشتری را برای کسانی که به دنبال به دست آوردن داده های شما هستند ایجاد می کند و با اطلاع از ایمن بودن اطلاعات به شما امنیت بیشتری می دهد.

PS5 2FA چیست؟

گاهی اوقات به عنوان تایید دو مرحله ای نیز شناخته می شود، 2FA یک لایه امنیتی اضافی برای محافظت از حساب شما در برابر دسترسی دیگران است. وقتی سعی می‌کنید وارد شبکه پلی‌استیشن شوید، از شما خواسته می‌شود اعتبار حساب خود را تایید کنید و سپس یک کد تایید را وارد کنید که به شماره تلفن همراه یا برنامه احراز هویت شما ارسال می‌شود. پس از تلاش برای ورود به سیستم، این کد فقط 10 دقیقه معتبر است. پس از این، باید یک کد جدید درخواست کنید.

معمولاً، وقتی برای اولین بار پس از فعال کردن 2FA در PS5 خود وارد سیستم می شوید، یا اگر به صورت دستی از سیستم خارج شده اید و می خواهید دوباره وارد سیستم شوید، از این استفاده می کنید. همچنین ممکن است زمانی رخ دهد که مجبور شده باشید رمز عبور حساب خود را بازنشانی کنید.

ببینید: نحوه اتصال PS5 به اینترنت

چند دلیل وجود دارد که چرا می‌توانید 2FA را در PS5 فعال کنید. اما اساساً به حفظ امنیت حساب شما تا حد امکان خلاصه می شود. 2FA به این معنی است که فقط شما می توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید و کار را برای هکرها سخت تر می کند، زیرا به تلفن همراه و همچنین اعتبار حساب شما نیز نیاز دارند. این یک مرحله اضافی ساده و بدون دردسر برای ورود به سیستم است و محافظت قابل توجهی را به شما می دهد. به طور کلی ایده خوبی است که 2FA را در هر حسابی که این گزینه را ارائه می دهد فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *