وبلاگ

پلی استیشن در حال برنامه ریزی رقیب Xbox Game Pass برای اوایل سال 2022 است

گفته شده است که پلی استیشن رقیب Xbox Game Pass خود را «بهار آینده» عرضه خواهد کرد. این سرویس قرار است در اوایل سال 2022 راه اندازی شود.

طبق گزارش Bloomberg، سونی در حال کار بر روی یک سرویس بازی جدید با اسم رمز Spartacus است. سرویس‌های PlayStation Plus و PlayStation Now فعلی سونی را با هم ترکیب می‌کند و نام تجاری دومی را به تدریج حذف می‌کند. با دایهارد همراه باشید.

طبق گزارش ها، اسپارتاکوس دارای سه سطح است که اولین آنها در اصل پلی استیشن پلاس است که در حال حاضر وجود دارد. دومی کتابخانه ای از بازی های PS4 و PS5 را اضافه می کند. سطح سوم در استریم بازی شامل دسترسی به عناوین قدیمی پلی استیشن در PS1، PS2، PS3 و PSP است، مشابه آنچه که PlayStation Now در حال حاضر به مشترکین اجازه می دهد تا بازی ها را پخش کنند. این گزارش همچنین نشان می دهد که با معرفی اسپارتاکوس، سونی برندسازی PlayStation Now را به تدریج حذف خواهد کرد.

Xbox Game Pass شامل دسترسی به عناوین شخص اول Xbox از استودیوهای بازی Xbox و Bethesda Softworks است. گزارش بلومبرگ نشان نمی‌دهد که آیا بازی‌های استودیو پلی‌استیشن در روز اول در دسترس مشترکین قرار می‌گیرد یا خیر.

سونی در حال حاضر قصد دارد چندین بازی مهم را در سال 2022 عرضه کند، از جمله Uncharted: Legacy of Thieves Collection، بازی Guerrilla Games Horizon Forbidden West و Sony Santa Monica God of War Ragnarok.

اولین مورد شامل مزایای موجود پلی استیشن پلاس، مانند بازی آنلاین و عناوین ماهانه رایگان است. دومی کاتالوگ بزرگی از بازی‌ها را ارائه می‌کند، شبیه به سرویس Game Pass مایکروسافت. سطح سوم شامل دموهای گسترده، استریم بازی و کتابخانه ای از بازی های کلاسیک PS1، PS2، PS3 و PSP است.

بلومبرگ بیان می کند که پلی استیشن بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداده است.

راه اندازی، در صورت دقیق بودن، پلی استیشن را در مقابل سرویس اشتراک محبوب Game Pass مایکروسافت قرار می دهد.

Game Pass در ژوئن 2017 راه اندازی شد و به مرکز تجارت بازی مایکروسافت تبدیل شده است و از ژانویه 2021 بیش از 18 میلیون مشترک را جذب کرده است. این سرویس امکان دسترسی به بیش از 100 عنوان از جمله همه بازی های شخص اول در هنگام راه اندازی را برای اعضا فراهم می کند.

سونی بارها گفته است که مدل انتشار Game Pass برای پلی‌استیشن کار نمی‌کند و این احتمال وجود دارد که مدل انتشار اشتراکی مشابهی را برای رقیب خود اتخاذ کند.

جیم رایان، رئیس SIE در سپتامبر گذشته در صحبت با GI.biz ادعا کرد که یک مدل از نوع اشتراک برای استودیوی پلی استیشن ناپایدار است زیرا اغلب می بیند که بودجه بازی های شخص اول خود به “بیش از 100 میلیون دلار” افزایش می یابد.

در حالی که ادعا شده است که Xbox Game Pass هنوز به اندازه کافی مشترک برای سودآوری جمع آوری نکرده است، فیل اسپنسر، رئیس Xbox اکتبر گذشته گفت که این شرکت برنامه ای برای افزایش قیمت این سرویس ندارد.

شاون لایدن، مدیر سابق پلی‌استیشن، در تابستان امسال در مصاحبه‌ای احساسات رایان را تکرار کرد و در آن او چشم‌انداز بلندمدت مدل تجاری Xbox Game Pass را زیر سوال برد.

او گفت: «راه اندازی یک بازی 120 میلیون دلاری با یک سرویس اشتراکی با هزینه 9.99 دلار در ماه بسیار سخت است. “شما آن را مداد کنید، قبل از شروع به بازپرداخت سرمایه خود باید 500 میلیون مشترک داشته باشید.

«به همین دلیل است که در حال حاضر باید در موقعیتی پیشرو باشید تا بتوانید آن پایگاه را رشد دهید. اما با این حال، اگر تنها 250 میلیون کنسول دارید، به نیم میلیارد مشترک نخواهید رسید. پس چگونه می توان آن مربع را دایره کرد؟ هیچ کس هنوز متوجه این موضوع نشده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *