بازی «Ghost of Yōtei» گوست آف یوتئی دنبالهای بر عنوان موفق «Ghost of Tsushima» است که توسط استودیوی Sucker Punch Productions توسعه یافته و قرار است در سال ۲۰۲۵ برای کنسول پلیاستیشن ۵ عرضه شود.
تاریخچه و توسعه بازی
«Ghost of Tsushima» که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، داستان جین ساکای، یک سامورایی در جزیره سوشیما در قرن سیزدهم را روایت میکرد. در مقابل، «Ghost of Yōtei» در سال ۱۶۰۳ میلادی و در منطقه یوتئی (هوکایدو امروزی) جریان دارد و بازیکنان را در نقش آتسو، یک زن رونین، قرار میدهد. این تفاوت زمانی بیش از ۳۰۰ سال را نشان میدهد که به تغییرات فرهنگی و تکنولوژیکی در بازی منجر شده است.
GAMEFA
مقایسه با «Ghost of Tsushima»
در حالی که «Ghost of Tsushima» بر داستان جین ساکای و مبارزات او برای آزادی جزیره سوشیما تمرکز داشت، «Ghost of Yōtei» داستان آتسو را در محیطی بیرحمتر و با دشمنانی ناشناخته روایت میکند. همچنین، با توجه به پیشرفتهای تکنولوژیکی در سال ۱۶۰۳، انتظار میرود که سلاحها و تجهیزات مدرنتری مانند تفنگها در بازی حضور داشته باشند.
GAMEFA
رقابت با «Assassin’s Creed Shadows»
با توجه به اینکه هر دو بازی «Ghost of Yōtei» و «Assassin’s Creed Shadows» در دوران فئودال ژاپن روایت میشوند، مقایسه و رقابت بین آنها اجتنابناپذیر است. با این حال، مدیرعامل یوبیسافت، ایو گیلموت، اظهار داشته است که فضای کافی برای هر دو بازی وجود دارد و هر دو میتوانند فروش بسیار خوبی را تجربه کنند.
VIGIATO
پیشبینی موفقیت مالی
با توجه به موفقیت چشمگیر «Ghost of Tsushima» و انتظار بالای بازیکنان برای «Ghost of Yōtei»، پیشبینی میشود که این بازی نیز از نظر مالی عملکرد موفقی داشته باشد. همچنین، توسعه بازی بهطور اختصاصی برای پلیاستیشن ۵ میتواند تجربهای بهینه و جذاب را برای بازیکنان فراهم کند.
زومجی
در مجموع، «Ghost of Yōtei» با ارائه داستانی جدید، شخصیتهای متفاوت و بهبودهای گرافیکی و گیمپلی، انتظار میرود که تجربهای منحصربهفرد را برای طرفداران فراهم کند و جایگاه خود را در میان بازیهای برتر سال ۲۰۲۵ تثبیت نماید.