مقاله

آیا دوربین پلی استیشن برای PS4 با PS5 سازگار است؟

دوربین پلی استیشن برای PS4 با PS5 سازگار است، اما برای استفاده از آن با PS5 به یک آداپتور نیاز دارید. با دایهارد همراه باشید.

شما همچنین می توانید از PSVR خود در PS5 استفاده کنید، هرچند شایان ذکر است که بازی های PSVR باید از طریق سازگاری با PS4 اجرا شوند. دوربین پلی استیشن نیز یکی از لوازم جانبی سازگار است. بنابراین هر کسی که دوربین پلی استیشن داشته باشد می‌تواند به استفاده از آن در PS5 برای بازی‌های PSVR را اجرا کند. با این حال، برای سازگار کردن آن با PS5 به یک آداپتور نیاز دارید.

دوربین پلی استیشن جدید PS5

دوربین جدید PS5 که به عنوان بخشی از مجموعه لوازم جانبی PS5 وجود دارد، این دوربین پلی استیشن با PSVR سازگار نیست. پس اگر به عملکرد جدیدی که برای استریم به ارمغان می آورد علاقه مند نباشید، بهتر است از دوربین PS4 استفاده کنید. PSVR 2 هنوز در دسترس نیست، اما ممکن است در هنگام عرضه این هدست جدید از دوربین PS5 استفاده کند. با این وجود، اگر دلیل اصلی شما بازی VR باشد، خرید آن را توصیه نمیکنیم.

همچنین می‌توانید از DualShock 4 در PS5 استفاده کنید. کنترلر جدید DualSense دارای ویژگی های جدیدی برای بازی های PS5 است، از جمله بازخورد لمسی و محرک های تطبیقی، به همین دلیل است که فقط بازی های جدید PS5 با آن کار می کنند.

چگونه دوربین پلی استیشن، PS5 خود را به PS4 متصل کنم؟

آداپتور دوربین پلی استیشن را به یک پورت USB Type-A در پشت کنسول PS5 خود وصل کنید. آداپتور PlayStation Camera را نمی توان با کنسول PS4 استفاده کرد. دوربین پلی استیشن را به پورت AUX آداپتور دوربین پلی استیشن وصل کنید.

PS5 در حال حاضر در سرتاسر جهان در دسترس است، اگرچه عرضه آن بسیار محدود است، و پیدا کردن آن برای خرید در حال حاضر دشوار است. 

نحوه اتصال PSVR به کنسول های PS5 و PS4

اول از همه، هدست PSVR خود را بردارید و سیم متصل شده را پیدا کنید، که در انتها به دو شاخه تقسیم می شود. هر دو را به جلوی واحد پردازنده وصل کنید.

سپس، سیم HDMI موجود را که از کنسول شما به تلویزیون شما می رسد، پیدا کنید. انتهایی که به کنسول خود متصل است را جدا کنید و آن را به درگاه HDMI در پشت واحد پردازنده که عبارت “HDMI TV” را می خواند وصل کنید. اکنون باید یک سیم HDMI از تلویزیون به درگاه HDMI با علامت “TV” در واحد پردازنده خود داشته باشید، بدون اینکه سیم HDMI به کنسول شما وصل شود.

سیم HDMI جدید همراه با بسته PSVR را بردارید. آن را به دومین پورت HDMI واحد پردازنده که عبارت «HMDI PS4» را می‌خواند (حتی اگر از PS5 استفاده می‌کنید) وصل کنید. سپس سر دیگر سیم را به درگاه HDMI در پشت کنسول خود وصل کنید.

کابل micro USB موجود در بسته را پیدا کنید. دوشاخه میکرو را به واحد پردازنده و دوشاخه USB استاندارد را به یکی از درگاه‌های USB کنسول وصل کنید – در تجربه ما متوجه شده‌ایم که اتصال این سیم به درگاه USB جلو، نه به درگاه عقب، باعث خطای کمتری می‌شود.

در آخر، آداپتور برق را به نقطه برق و سر دیگر را به واحد پردازنده وصل کنید.

هنگامی که آداپتور را دارید، به سادگی دوشاخه دوربین را به آن وصل کنید و آن را به یکی از درگاه های USB PS5 در پشت کنسول وصل کنید. دستورالعمل های بقیه مراحل دقیقاً همان طور که در بالا ذکر شد باقی می مانند.

آداپتور psvr ps دوربین ps5

مخصوصاً برای دارندگان PS5، به آداپتور دوربین پلی استیشن نیاز دارید. PS5 پورت دوربین خاص کنسول های PS4 را ندارد، بنابراین یک آداپتور، که در تصویر بالا نشان داده شده است، دوشاخه دوربین پلی استیشن را به یک فیش USB معمولی تبدیل می کند.

از اواخر سال 2020، سونی شروع به اضافه کردن آداپتور با بسته‌های جدید PSVR کرد. اگر اخیرا یک بسته PSVR خریده‌اید، بررسی کنید که آیا آداپتور دوربین پلی‌استیشن هم دارد یا خیر.

1 دیدگاه در “آیا دوربین پلی استیشن برای PS4 با PS5 سازگار است؟

  1. کافه گیم گفت:

    ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *