وبلاگ

بازی Xbox Cloud (xCloud) در مقابل Google Stadia: کدام را باید بخرید؟

سرویس‌های استریم ابری راه را برای آینده بازی‌ها هموار می‌کنند، حتی اگر سخت‌افزار اختصاصی Xbox به این زودی‌ها از بین نرود. با توجه به اینکه شرکت های بیشتری پلتفرم های بازی ابری خود را ایجاد می کنند، مطمئناً به زودی بازار غرق خواهد شد. مایکروسافت و گوگل دو تا از بزرگ‌ترین بازیگران موجود در بازار هستند، اما خدمات آن‌ها دنیایی جدا از یکدیگر است. با دایهارد همراه باشید.

بازی Xbox Cloud در مقابل Stadia: تفاوت چیست؟

در حالی که گوگل سرویس پخش بازی اختصاصی خود را با Stadia ایجاد کرد، مایکروسافت سرویس پخش ابری خود را با Xbox Game Pass Ultimate در Xbox خود قرار داد. در نتیجه، بازی‌های ابری اکنون فقط عمودی دیگری است که Game Pass Ultimate برای اعضای خود ارائه می‌کند. پخش ابری Xbox Game Pass با استفاده از دانش مایکروسافت در زمینه بازی و ایدئولوژی مشتری پسند، تقریباً از هر نظر بهترین عملکرد Stadia را دارد.

قیمت و مناطق موجود

Xbox Game Pass Ultimate ممکن است کمی گران‌تر از Stadia باشد، اما به این دلیل است که چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. با پرداخت 15 دلار در ماه، استریم ابری، Xbox Live Gold و دسترسی بر اساس تقاضا به کاتالوگ بازی با صدها عنوان دریافت می‌کنید. حتی بهتر از آن این است که برای انجام این بازی ها به Xbox Series X یا Xbox Series S نیاز ندارید. بسیاری از آنها برای دانلود در رایانه شخصی و پخش جریانی به دستگاه تلفن همراه شما در دسترس هستند.

در مقایسه، Google Stadia یک نسخه رایگان و یک اشتراک حرفه ای پولی را با قیمت 10 دلار در ماه ارائه می دهد. با Stadia Pro، بازیکنان از پشتیبانی 4K، HDR، و 5.1 Surround Sound همراه با تعداد معدودی بازی رایگان هر ماه و تخفیف‌های انحصاری برخوردار می‌شوند.

Google Stadia داشتن یک ردیف رایگان به نظر می رسد فریبنده است، اما همچنین باید بدانید که در Stadia باید برای بازی هایی که انجام می دهید پول پرداخت کنید. بازی ها شامل هزینه اشتراک نمی شود. با پخش ابری Xbox Game Pass، هر بازی که از پخش جریانی در این سرویس پشتیبانی می کند، با عضویت شما رایگان است. نیازی نیست 60 دلار اضافی برای پرداخت های ماهانه خود خرج کنید.

کتابخانه بازی، EA Play، بازی‌های رایگان و موارد دیگر

پخش ابری Xbox Game Pass و Google Stadia هر دو دارای کتابخانه‌های رو به رشدی از بازی‌ها هستند. مایکروسافت در حال حاضر بیش از 200 بازی را برای استریم ارائه می دهد. Stadia در حال حاضر تقریباً 100 عدد دارد، که قرار است با انتشار آنها تعداد بیشتری اضافه شود. مهم است که توجه داشته باشید که اینها فقط بازی هایی هستند که برای پخش در دسترس هستند. Xbox Game Pass Ultimate دارای کتابخانه ای متشکل از صدها بازی برای دانلود بر روی ایکس باکس و رایانه شخصی است، و نسخه های انحصاری Xbox Game Studios از روز عرضه در این سرویس راه اندازی می شوند.

مایکروسافت در حال حاضر بیش از 200 بازی را برای استریم ارائه می دهد

مایکروسافت همچنین با Electronic Arts همکاری کرده است تا کاتالوگ EA Play خود را به Xbox Game Pass Ultimate بیاورد. این بدان معناست که نسخه‌های جدیدتر Star Wars Battlefront، Dragon Age، Mass Effect، Need for Speed، بازی‌های ورزشی و موارد دیگر برای بازی در دسترس هستند.

با Xbox Live Gold به عنوان بخشی از Game Pass Ultimate، هر ماه دو بازی رایگان برای دانلود در کنسول خود دریافت خواهید کرد. Stadia همچنین هر ماه چند بازی رایگان ارائه می دهد. در هر دو مورد، در صورت از دست دادن عضویت، دسترسی به بازی‌های رایگانی را که استفاده کرده‌اید از دست خواهید داد، اما پس از اشتراک مجدد، آن‌ها را پس خواهید گرفت.

State Share و Crowd Play دو ویژگی هستند که مایکروسافت سرویس قابل مقایسه ای را برای آنها ارائه نمی دهد.

در Stadia، State Share به بازیکنان این امکان را می‌دهد که پیوندی را با شخص دیگری به اشتراک بگذارند که بازی را هنگام ایجاد پیوند حفظ می‌کند. شخصی که لینک برای او ارسال می شود می تواند در آن لحظه خاص وارد بازی شود.

Crowd Play یک ویژگی استریمر پسند است که به کاربران امکان می دهد به بازی های یوتیوبرهای مورد علاقه خود بپیوندند. هنگام تماشای پخش زنده یک بازی توسط یوتیوبر، باید دکمه ای وجود داشته باشد که بتوانید آن را فشار دهید تا در صف قرار بگیرید و با آنها مسابقه دهید.

این ویژگی ها در حال حاضر به طور گسترده در Google Stadia در دسترس نیستند. State Share در حال حاضر به تعداد معینی از بازی‌ها محدود شده است و Crowd Play با تعداد کمی آزمایش‌کننده در مرحله آزمایشی است.

Google Stadia با کنترلرهای بیشتری سازگار است، اما یک ستاره بزرگ در کنار تعداد زیادی از آن ها وجود دارد، زیرا برخی از کنترلرها تنها از طریق روش های پخش جریانی خاصی پشتیبانی می شوند. به عنوان مثال، یک کنترلر بلوتوث ایکس باکس وان می تواند بازی های Stadia را روی موبایل و رایانه شخصی اجرا کند، اما نه در تلویزیون شما. تاکنون، تنها کنترل‌کننده‌ای که با Stadia در همه دستگاه‌ها کار می‌کند، کنترل‌کننده Stadia خود گوگل است. رایانه شخصی به کنترلرهای Xbox، کنترلرهای PS4، کنترلر Switch Pro و ماوس و صفحه کلید محدود می شود. همه به جز ماوس و صفحه کلید و Switch Pro را می توان با دستگاه های تلفن همراه استفاده کرد.

رویکرد مایکروسافت بسیار ساده تر است. کنترلرهای Xbox One و PS4، به همراه کنترلرهای شخص ثالث با برند رسمی، از پخش جریانی Xbox Game Pass پشتیبانی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *