مقاله

آیا نسخه دیجیتال PS5 می تواند دیسک ها را پخش کند؟

نسخه دیجیتال PS5 نمی تواند هر نوع دیسکی را پخش کند زیرا دیسک درایو ندارد. اگر می‌خواهید از دیسک‌ها با PS5 خود استفاده کنید، باید کنسول معمولی را تهیه کنید که دارای درایو دیسک است و از رسانه‌های مبتنی بر دیسک پشتیبانی می‌کند.

نسخه دیجیتال PS5 یا Digital Edition چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، PS5 Digital Edition یک مدل PS5 است که نمی‌تواند رسانه‌های مبتنی بر دیسک را از هر نوعی پخش کند، زیرا کاملاً فاقد درایو دیسک است. در عوض، هر بازیی که می‌خواهید بازی کنید باید مستقیماً در درایو حالت جامد (SSD) آن برای ذخیره‌سازی دانلود شود. این همچنین به این معنی است که نمی‌تواند هیچ دیسک یا دی‌وی‌دی بلوری 4K را پخش کند.

به غیر از حذف دیسک درایو، جیم رایان سونی در مصاحبه ای با CNET گفت که هر دو کنسول یکسان هستند.

همانطور که مشاهده کردید تفاوت کمی در فرم فاکتور دو کنسول وجود دارد. من مطمئن هستم که شما نیز مشاهده کردید، زیبایی شناسی اولیه طراحی بین آنها سازگار است. با DIEHARD همراه باشید. بنابراین این واقعیت وجود دارد که نسخه دیجیتالی دیسک درایو ندارد. همین است. غیر از این، آنها محصولات یکسان هستند.

این بدان معناست که شما همان محصول را دریافت می‌کنید، درایو دیسک را ممنوع می‌کنید، دقیقاً با همان مشخصات. PS5 دارای یک SSD 825 گیگابایتی است و با سرعت 10.28 TFLOPS (متغیر) در 2.23 گیگاهرتز با پردازنده گرافیکی RDNA 2 سفارشی اجرا می شود. نسخه دیجیتال PS5 نیز 100 دلار کمتر قیمت دارد.

آیا راهی برای پخش دیسک PS5 Digital Edition وجود دارد؟

در حالی که درایوهای دیسک خارجی در بازار وجود دارند که می توانند از طریق USB استفاده شوند، نسخه دیجیتال PS5 از آنها پشتیبانی نمی کند. اگر نسخه دیجیتال PS5 را با این هدف که به شدت آن را اصلاح کنید تا این سازگاری را دوباره به دست آورید، بخرید، شانسی ندارید.

اگر بخواهم از دیسک استفاده کنم، کدام PS5 را باید بخرم؟

فقط PS5 معمولی دیسک ها را پخش می کند. اگر مجموعه‌ای از بازی‌های فیزیکی، بلوری 4K و دی‌وی‌دی دارید که می‌خواهید استفاده کنید، حتماً باید کنسول استاندارد را خریداری کنید. اگر نه، می‌توانید با انتخاب نسخه دیجیتال مقداری پول و فضای فیزیکی ذخیره کنید.

مطالب مرتبط: چگونه صدای سه بعدی PS5 را برای تلویزیون فعال کنیم

برای تماشای فیلم می توانید از درایو USB خارجی استفاده کنید. با این حال، شما نمی توانید بازی ها را از آن نصب کنید.

اگر منظور از هارد USB است. می توانید بازی های PS4 را روی آن نصب کرده و بازی کنید. بازی های PS5 را نمی توان حتی برای ذخیره سازی روی آن کپی کرد. بنابراین برای بازی های PS5 در صورت حذف باید دوباره دانلود کنید.

در مجموع 2 ارتقای ذخیره سازی M.2 تایید شده وجود دارد، اما یافتن آنها سخت است. سامسونگ و WD در حال حاضر فقط درایوهای تایید شده دارند. شما نمی توانید فقط یک m.2 تصادفی را در پورت نصب کنید. سونی هنوز این اسلات را فعال نکرده است. برای درایو 1 ترابایتی باید 230 تا 250 برای ارتقا هزینه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *