مقاله

بروزرسانی نوامبر ایکس باکس

بروزرسانی نوامبر ایکس باکس شامل: فیلترهای رنگی، تنظیمات صوتی، برچسب‌های ویژگی دسترسی و موارد دیگر

مایکروسافت جزئیات بروزرسانی ماه نوامبر ایکس باکس را که در حال حاضر منتشر می‌شود، ارائه کرده است. با دایهارد همراه باشید.

فیلترهای رنگی جدید و بهبودیافته اکنون در Xbox Series X|S موجود است که بازی را برای افرادی که دچار کوررنگی یا کمبود بینایی رنگ هستند آسانتر می کند. این ویژگی با بازی‌های فعلی، عناوین موجود در کاتالوگ پشتی Xbox کار می‌کند و همچنین به بازی‌های آینده کمک می‌کند تا در دسترس‌تر باشند.

فیلترهای رنگی به شما امکان می دهند تجربه بصری را سفارشی کنید و بین رنگ هایی که در غیر این صورت ممکن است مشابه به نظر برسند تمایز قائل شوید. برای مثال، با تغییر ظاهر رنگ‌های قرمز یا سبز، آن رنگ‌ها را برای بازیکنانی که کوررنگی قرمز-سبز دارند قابل تشخیص‌تر می‌کند. . در گیم پلی، این امر می تواند به ویژه برای شناسایی سریع عناصر بازی که در غیر این صورت ممکن است مشابه به نظر برسند یا در پس زمینه ترکیب شوند، مهم باشد. در حالی که برخی از بازی‌ها فیلترهای مشابه را به‌صورت جداگانه اجرا می‌کنند، فیلترهای رنگی برای همه چیز در Xbox Series X|S، از جمله همه بازی‌ها، فیلم‌ها، برنامه‌ها و منوها اعمال می‌شوند.

برای فعال کردن، به Settings > Accessibility > Color filters بروید تا یک فیلتر رنگی را انتخاب و تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید فیلترهای رنگی را از راهنما در Profile & system > Quick settings بدون خارج شدن از محتوایی که مشاهده می‌کنید، روشن و خاموش کنید.

یک تجربه جدید صوتی ساده اکنون برای همه کنسول‌های Xbox با گزینه هایی مانند «بی‌صدا کردن صدای بلندگو هنگام اتصال هدست» در گزینه‌های اضافی و یک صفحه نمایش تست و جزئیات صوتی جدید در دسترس است.

تنظیمات صدا و خروجی صدا دوباره سازماندهی شده‌اند تا دسترسی به تنظیمات مربوطه را آسان‌تر کرده و به بهینه‌سازی تجربه صوتی شما کمک کند. برای شروع، به Settings > Audio testing & details بروید. می‌توانید بررسی کنید که تنظیمات صوتی شما از چه چیزی پشتیبانی می‌کند و در صورت لزوم آن را بازنشانی کنید.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که بروزرسانی ماه نوامبر شامل اصلاحاتی است که باعث کاهش خاموش شدن کنسول‌ها و بهبود پایداری کنسول‌های Xbox Series X هنگام اجرای بازی‌هایی مانند NBA 2K22، FIFA 22 و Battlefield 2042 می‌شود.

اولین بار در ماه سپتامبر اعلام کرد که در حال بررسی گزارش هایی مبنی بر خاموش شدن کنسول‌ها یا خروج از خانه هنگام اجرای برخی بازی‌ها است.

فیلترهای رنگی جدید و بهبود یافته در Xbox Series X/S به گونه ای طراحی شده‌اند که بازی را برای افراد مبتلا به کوررنگی یا کمبود دید رنگ آسان تر می‌کنند و به آن‌ها امکان می‌دهند تجربه بصری را بهتر سفارشی کنند تا به تمایز بین رنگ‌ها کمک کنند.

ایکس باکس همچنین برچسب‌های دسترسی را به فروشگاه دیجیتالی خود اضافه کرده است تا به بازیکنان دارای معلولیت کمک کند تا قبل از خرید، تشخیص دهند که آیا بازی برای آنها مناسب است یا خیر.

به گفته مایکروسافت، بروزرسانی تنظیمات صدا و خروجی صدا در همه کنسول‌ها، دسترسی به تنظیمات مربوطه را آسانتر می‌کند و گزینه های جدیدی مانند امکان بیصدا کردن صدای بلندگو هنگام اتصال هدست را شامل میشود.

بروزرسانی نوامبر همچنین دو ویژگی کنترلر Xbox Series X/S، ورودی دینامیک تأخیر و بلوتوث کم انرژی را به کنترلرهای Xbox One با پشتیبانی بلوتوث، Xbox Elite Wireless Controller Series 2 و Xbox Adaptive Controller اضافه می‌کند.

ورودی تاخیر پویا، ورودی های کنترلر را کارآمدتر به کنسول‌ها ارسال میکند و تاخیر ورودی را کاهش میدهد (زمان بین فشار دادن یک دکمه و مشاهده نتیجه روی صفحه)، در حالی که بلوتوث کم‌انرژی به سازگاری بهتر با دستگاه‌های غیر ایکس باکس از جمله تجارب بهبود یافته جفت سازی اجازه می‌دهد.

مایکروسافت همچنین Xbox Cloud Gaming را برای کنسول‌ها راه اندازی کرده است که با بروزرسانی ماه نوامبر برای زیرمجموعه‌ای از بازیکنان عرضه می‌شود و در هفته های آینده برای همه کاربران مقیاس پذیر خواهد شد.

این به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به عناوین Xbox Game Pass بدون دانلود آن‌ها دسترسی داشته باشند و به جلسات چند نفره با دوستان خود برای بازی‌هایی که روی کنسول فیزیکی نصب نشده‌اند بپرند.

Xbox Cloud Gaming همچنین به دارندگان Xbox One این امکان را می‌دهد تا بازی‌های Xbox Series X/S منتخب مانند Recompile، The Medium و The Riftbreaker را از طریق بازی‌های ابری بازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *