مقاله

معنای نمادهای پلی استیشن از زبان طراح اصلی

Teiyu Goto طراح اصلی در یک مصاحبه با مجله Famitsu معنای نمادهای پلی استیشن را فاش کرد. با دایهارد همراه باشید.

ترجمه مصاحبه Teiyu Goto با مجله Famitsu

دیگر شرکت های بازی سازی در آن زمان حروف الفبا یا رنگ ها را به دکمه ها اختصاص می دادند. ما می‌خواستیم چیز ساده‌ای برای به خاطر سپردن داشته باشیم، به همین دلیل است که با نمادها یا نمادها پیش رفتیم، و من می‌توانم بلافاصله بعد از ترکیب مثلث-دایره-مربع X استفاده کنیم.

من به هر نماد یک معنا و یک رنگ دادم. مثلث به دیدگاه اشاره دارد. من آن را نمایانگر سر یا جهت شخص بودم و آن را سبز کردم. مربع به یک تکه کاغذ اشاره دارد. من آن را نشان دهنده منوها یا اسناد کردم و آن را صورتی کردم. دایره و X نشان دهنده تصمیم گیری “بله” یا “نه” هستند و من آنها را به ترتیب قرمز و آبی کردم. مردم فکر می‌کردند که این رنگ‌ها با هم مخلوط شده‌اند، و من باید به مدیریت تاکید می‌کردم که این چیزی است که می‌خواهم.

طراح اصلی پلی استیشن معنای چهار نماد روی کنترلر پلی استیشن را توضیح داد

برای طراحی نمادهای پلی استیشن به Teiyu Goto کارت سفیدی با طراحی کنسول داده شد و در حالی که خود کنسول آماده بود. اجرای طراحی کنترلر و طراحی نمادهای پلی استیشن کمی بیشتر طول کشید. زیرا او خود را در تضاد با مقامات ارشد دید. اما نزدیک به 3 دهه است که طراحی کنترلر در طی این سال ها چندان تغییری نکرده است.

هر کدام از نمادهای روی کنترلر پلی استیشن نشان دهنده چیست؟

«مثلث به دیدگاه اشاره دارد. من آن را نمایانگر سر یا جهت شخص بودم و آن را سبز کردم. مربع به یک تکه کاغذ اشاره دارد. من آن را نشان دهنده منوها یا اسناد کردم و آن را صورتی کردم. دایره و X نشان دهنده تصمیم گیری “بله” یا “نه” هستند و من آنها را به ترتیب قرمز و آبی کردم.

🎮 نظر شما در مورد کنترلر پلی استیشن و نمادها چیست؟ با دایهارد به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *