مطالب آموزشی

نحوه تمیز کردن کنترلر PS5 | دایهارد

نحوه-تمیز-کردن-کنترلر-PS5-دایهارد

اگر زیاد از کنترلر استفاده می کنید، باید همیشه آنرا تمیز کنید. تا از موارد احتمالی که در عملکرد کنترلر ممکن است پیش بیاید جلوگیری شود. در این مقاله نحوه تمیز کردن کنترلر PS5 را آموزش می دهیم با دایهارد همراه باشید.

راهی برای جلوگیری از این قضیه وجود ندارد، کنترلر PS5 کثیف می شود. هرچند که دست های خود را می شویید. باز کثیف می شود. کنترلر معمولی سفید است و قسمت پشتی آن طوری می باشد که باعث می‌شود لکه‌ها و سیاهی را به خود جذب کند.

نحوه تمیز کردن کنترلر PS5

شما می توانید از تعدادی محلول شوینده مختلف برای پاک کردن لک و کثیفی روی کنترلر استفاده کنید.

با استفاده از یک پارچه بدون پرز، ابتدا آنرا به مقدار کمی الکل آغشته کنید و شروع به تمیز کردن دسته های خود کنید. سپس آن را با یک پارچه میکروفایبر خشک پاک کنید. اگر هنوز مقداری از لک ها و کثیفی ها باقی مانده، از چسب نواری استفاده کنید تا بتوانید خاک را از روی سطح آن بردارید.

*به یاد داشته باشید که از هر محلول شوینده یا الکل (به مقدار کم) استفاده کنید. نباید مقدار آن زیاد باشد، چرا که ممکن است کنترلر شما را خراب کند.

همچنین شما خود نیز می توانید داخل کنترلر PS5 را تمیز کنید. یکی از دلایل کار نکردن دسته PS5 ممکن است ناشی از گرد و غباری باشد که به داخل دسته نفوذ کرده باشد. شاید پاک کردن داخل دسته مشکل را رفع کند. ابتدا کنترلر جدا کنید و فلت دسته و دکمه ها را با مقداری الکل تمیز کنید. جهت مشاهده فیلم آموزشی تمیز کردن داخل دسته PS5 کلیک کنید.

تمیز کردن بین شکاف های کنترلر PS5

شکاف های زیادی روی کنترلر PS5 هستش که پوسته بیرونی آن به قسمت های مختلف متصل می شود. برای تمیز کردن این نواحی می‌توانید از جسم نوک تیز مانند چاقو یا سوزن استفاده کنید. با استفاده از جسم نوک تیز اینکار را بصورت چرخشی انجام دهید تا بین شکاف ها به خوبی تمیز شود.

تمیز کردن thumbsticks

تمیز کردن اطراف thumbsticks اگر مشاهده کردید که هر نوع کثیفی یا غبار در آن گیر کرده است، می توانید از مقداری الکل استفاده کنید تا بتوانید thumbsticks را تمیز کنید.

همیشه چند دقیقه وقت بگذارید و لوازم جانبی کنسول PS5 خود، از جمله کنترلرها را تمیز کنید. با این کار وقتی در حال بازی هستید، متوجه بازخورد لمسی کنترلر و عملکرد بهتر آن خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *