وبلاگ

چگونه بازی ها را اجرا کنیم زمانی که PSN قطع است

زمانی که PSN قطع است می‌توانید چند مرحله را برای اجرای بازی‌ها انجام دهید. با دایهارد همراه باشید.

به غیر از منتظر ماندن، برای رفع هر گونه مشکل طولانی مدت PSN، می توانید بازی ها را به حالت آفلاین اجرا کنید یا روتر خود را بازنشانی کنید تا ببینید آیا این مشکل برطرف می شود یا نه.

چگونه بفهمیم که شبکه پلی استیشن قطع است؟

سونی یک وب سایت اختصاص داده شده به وضعیت سرویس PSN دارد. گاهی اوقات فقط یک سرویس خاص – مانند دسترسی به بازی ها و شبکه های اجتماعی شما – از کار می افتد. این ممکن است فوراً به‌روزرسانی نشود، بنابراین باید subreddit PlayStation را بررسی کنید تا ببینید آیا شخص دیگری مشکلاتی را گزارش می‌کند یا خیر. اگر این سرویس برای همه قطع شود، در مورد آن در رسانه های اجتماعی خواهید شنید.

هر قطعی متفاوت است و هیچ راهی برای پیش‌بینی مدت زمان قطع شدن شبکه وجود ندارد. معمولاً یک قطعی فقط چند دقیقه تا حداکثر چند ساعت طول می کشد.

کدهای خطای رایج زمانی که PSN خاموش است:

  • WV-33899-2 یا E-82000168 (به شبکه پلی استیشن متصل نشد)
  • NW-31201-7 (نمی توان به شبکه متصل شد)
  • NP-31952-0 (زمان اتصال شبکه به پایان رسیده است)
  • E-8200013A (نمی توان به سرور PSN دسترسی پیدا کرد)
  • CE-33945-4 (اتصال به سرور ناموفق بود)
  • CE-34861-2 (یک خطای شبکه رخ داده است)

چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟

اگر کل شبکه پلی استیشن خراب باشد، کار زیادی نمی توانید انجام دهید. می‌توانید آفلاین بودن را امتحان کنید تا به بازی‌های خود از این طریق دسترسی داشته باشید، اما ممکن است در همه موارد کارساز نباشد – و مطمئناً به شما اجازه نمی‌دهد چند نفره بازی کنید. همچنین، برای انجام بازی‌های دیجیتالی خود به‌صورت آفلاین، کنسولی که استفاده می‌کنید باید به عنوان سیستم اصلی متصل به حساب کاربری شما تنظیم شود.

مشکل همیشه PSN نیست. ممکن است از اینترنت باشد اگر اینطور است، سعی کنید روتر خود را مجدداً تنظیم کنید و سیستم خود را مجدداً به شبکه Wi-Fi خود وصل کنید. می توانید با رفتن به Settings > Network > Test Internet Connection در کنسول، آزمایش اتصال اینترنت را انجام دهید. اگر این مشکل را برطرف نشد، PS4 یا PS5 خود را با کابل اترنت به اینترنت وصل کنید.

آیا کاربران PS4 می توانند کاری انجام دهند تا زودتر دوباره آنلاین شوند؟

گزینه‌ای برای تغییر مقدار MTU در PS4 شما به مقداری مانند 1473 یا 1475 وجود دارد که به برخی از کاربران PS4 اجازه می‌دهد تا قطعی‌های PSN را دور بزنند و دوباره آنلاین شوند.

مرحله 1 – وضعیت شبکه پلی استیشن را بررسی کنید

همچنین ایده خوبی است که به صورت آنلاین و در رسانه های اجتماعی برای هرگونه گزارش دیگری از قطع شدن PSN بررسی کنید. اگر این یک مشکل گسترده است، مطمئناً به زودی در رسانه های اجتماعی و کانال های دیگر در مورد آن خواهید شنید.

می‌توانید وضعیت فعلی PSN را بررسی کنید. وضعیت شبکه را در کشوری که در آن مستقر هستید ببینید. گاهی اوقات شبکه Playstation ممکن است در برخی کشورها و مناطق خاموش باشد و خوب باشد.

مرحله 2 – شبکه خانگی و PS4 خود را بررسی کنید

اگر صفحات وضعیت به وضوح به شما می گویند که PSN خراب است، سپس به مرحله 3 بروید تا مقدار MTU خود را تغییر دهید. در صورت عدم موفقیت، می توانید بعداً به این گزینه ها بازگردید.

اگر به نظر می رسد شبکه پلی استیشن در حال بررسی صفحات وضعیت نیست، یا نمی توانید برای اطلاع از این موضوع به اینترنت دسترسی داشته باشید، بهتر است تنظیمات PS4 و شبکه خانگی خود را بررسی کنید تا مشکلی وجود نداشته باشد. وجود دارد یا

در اینجا چند راهکار سریع برای رفع قطعی PSN وجود دارد:

روتر و PS4 خود را سریع ریست کنید

روتر و PS4 خود را با جدا کردن کامل آنها به مدت 10 دقیقه قبل از روشن کردن مجدد آنها به ترتیب مناسب، ابتدا روتر و سپس PS4 را پس از راه اندازی کامل روتر روشن کنید.

مطمئن شوید که روتر شما به آخرین سیستم عامل به روز شده است

اگر از وای فای استفاده می کنید و سیگنال ضعیف است، یا به روتر نزدیک شوید، سعی کنید تنظیم مجدد کنید یا در صورت امکان به یک اتصال سیمی بروید. آداپتور خط برق در یک برگه جدید باز می شود. جایگزین خوبی است در یک برگه جدید باز می شود. اگر نمی توانید یک کابل طولانی را مستقیماً اجرا کنید.

مطمئن شوید که PS4 شما به آخرین نسخه به روز شده است

می توانید تنظیمات پیش فرض را در PS4 خود بازیابی کنید – گزینه 4 را در حالت Safe Mode ببینید. همه تنظیمات را بازیابی می کند اما هیچ داده ای را حذف نمی کند. گزینه 5 – بازسازی پایگاه داده – همچنین گزینه ای است که فایل های خراب دارید اما ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

مطمئن شوید که حساب PSN شما به دلایلی تعلیق یا ممنوع نشده است

برای بررسی اخطارها یا اعلان‌های سونی به ایمیل مرتبط با حساب وارد شوید.

مرحله 3 – سعی کنید مقدار MTU را در PS4 خود تغییر دهید

راه حل اصلی که گاهی اوقات کار می کند و به کاربران PS4 اجازه می دهد تا قطعی های PSN را دور بزنند، تغییر تنظیمات MTU در PS4 است. این روش به برخی از کاربران، هرچند نه همه، اجازه می‌دهد تا در اواخر سال 2014 از خاموشی خارج شوند. در یک برگه جدید باز می‌شود.

در این موارد، به سادگی وضعیت PSNOpens را بررسی کنید. و از تحولات در رسانه های اجتماعی به روز باشید. پلی استیشن میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان دارد و نمی‌خواهند سرورهایشان برای مدت طولانی قطع شود.

گاهی اوقات شما فقط باید صبر کنید تا PSN درست شود

اگر به معنای واقعی کلمه همه این راهکارها با شکست مواجه شوند، واقعاً کار بیشتری نمی توانید انجام دهید. این بیشتر حالتی است که به سادگی منتظر بمانید تا Playstation هر مشکلی را حل کند و سرورها و PSN را دوباره آنلاین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *