وبلاگ

کمبود عرضه PS5 در ماه‌های آینده

طبق گزارش‌ها، عرضه PS5 در ماه‌های آینده حتی کمتر از حد انتظار خواهد بود.

به نظر می رسد پس از اینکه سونی برنامه های تولید خود را حدود یک میلیون کنسول کاهش داد، عرضه پلی استیشن 5 در ماه های آینده حتی کمتر از انتظارات قبلی خواهد بود.

به گفته منابع بلومبرگ، این شرکت چشم انداز تولید PS5 خود را برای سال مالی منتهی به مارس 2022 از بیش از 16 میلیون دستگاه به حدود 15 میلیون کاهش داده است زیرا مشکلات مربوط به قطعات و لجستیک وخیم تر شده است.

خرید PS5 از زمان عرضه در نوامبر 2020 دشوار بوده است زیرا سونی در تلاش برای تولید و توزیع واحدهای کافی برای پاسخگویی به تقاضا است.

سونی در ماه جولای ادعا کرد که PS5 پس از فروش بیش از 10 میلیون فروش در سراسر جهان، تنها کمتر از یک ماه سریع‌تر از PS4، به سریع‌ترین کنسول آن تبدیل شده است. با این حال، از آن زمان از سرعت فروش نسخه قبلی خود کاهش یافته است.

ماه گذشته، سونی اعلام کرد که مشکلات عرضه PS5 بر فروش سخت افزار تأثیر منفی گذاشته است، اما همچنان امیدوار است که به هدف سالانه 14.8 میلیون دستگاه کنسول خود برسد، موفقیتی که بهترین عملکرد PS4 را در همان مرحله از چرخه عمر کنسول مشاهده می کند.

«در حال حاضر، هیچ تغییری در هدف فروش واحد سال مالی 21 ما برای سخت‌افزار PS5 ایجاد نشده است، اما عوامل متعددی بر عرضه محصول تأثیر می‌گذارند، مانند اختلال در زنجیره تأمین توزیع جهانی و محدودیت‌ها در تأمین قطعات، به‌ویژه نیمه‌هادی‌ها. هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی، طی یک نشست توجیهی نتایج مالی در ماه اکتبر گفت.

او بعداً تکرار کرد: “در سال دوم PS4، 14.8 میلیون واحد [ارسال] بود و ما قصد داشتیم از این تعداد فراتر برویم و این هدف را تغییر نداده‌ایم.”

با این حال، توتوکی همچنین اعتراف کرد که فروش PS5 در نیمه اول سال انتظارات سونی را برآورده نکرده است.

«در سرتاسر جهان، اختلالی در لجستیک وجود دارد و عمدتاً عرضه دستگاه‌های نیمه‌رسانا محدود است، و این تأثیر بزرگ‌تر از انتظار دارد، و همانطور که می‌دانید، فروش سخت‌افزار در سه ماهه اول کمتر بود و بنابراین این تاثیری روی ما و همین طور برای سه ماهه دوم دارد.

اما من فکر می‌کنم که با تلاش‌های ما و انجام اقدامات مختلف، می‌توان شتاب پلتفرم PS را حفظ کرد، و به‌ویژه برای کاربرانی که منتظر PS5 هستند، می‌خواهیم بتوانیم تا حد امکان PS5 را به مشتریان خود عرضه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *