وبلاگ

رئیس پلی استیشن، می‌گوید «به زودی خریدهای بیشتری در راه است»

مدیر اجرایی سونی، جیم رایان، رئیس پلی استیشن گفت که “ما باید منتظر خریدهای بیشتر” استودیو در طول چند سال آینده باشیم.

پلی استیشن در سال 2021 پنج استودیو اضافه کرد و در سال 2022 یک استودیو اضافه کرده است.

سونی در حال خرید استودیوی Halo Bungie به مبلغ 3.6 میلیارد است. این خبر غافلگیرکننده تنها چند هفته پس از آن منتشر شد که مایکروسافت اعلام کرد که اکتیویژن بلیزارد را با قیمتی نزدیک به 70 میلیارد دلار خریداری می کند.

خریداری Bungie به قیمت ۳٫۶ میلیارد دلار توسط سونی

مدیر اجرایی سونی جیم رایان گفت که “ما باید منتظر خریدهای بیشتر” استودیو در طول چند سال آینده باشیم. این در پی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سونی توسعه‌دهنده Destiny 2، Bungie را با قیمت خیره‌کننده 3.6 میلیارد دلار در 31 ژانویه 2022 خریداری کرد.

این خبر از مصاحبه با رایان و مدیر اجرایی Bungie Pete Parsons توسط کریستوفر درینگ منتشر شد. این روزنامه نگار خاطرنشان کرد که سونی قبل از صحبت در مورد اینکه چگونه این شرکت قصد دارد بازی های سرویس زنده خود را خارج از “قلب کنسول های تاریخی” خود گسترش دهد، “کارهای زیادی برای انجام دادن” دارد.

رایان گفت: “من به طور سابقه ای در مورد افزایش اندازه جامعه پلی استیشن صحبت کرده ام.” شما آن را دیده اید. ما یک نقشه راه تهاجمی با خدمات زنده و فرصت کار با افراد باهوش و با استعداد Bungie داریم – و به ویژه از آنها یاد بگیریم. رایان ادامه داد که خرید Bungie “به طور قابل توجهی به سفری که ما در آن می یابیم سرعت می بخشد.” پارسونز اضافه کرد که Bungie قصد دارد روی “Destiny” کار کند.

درینگ پس از این واقعیت در توییتی نوشت: «انگیزه پشت خرید Bungie توسط سونی، کمک به تقویت توانایی‌های خود برای ساخت سرویس زنده و بازی‌های چند پلتفرمی است. با DIEHARD همراه باشید. سونی پتانسیل Bungie را برای تقویت قابلیت‌های فنی و چشم‌انداز بردن بازی‌هایش به سینما/تلویزیون باز می‌کند. سونی طی چند سال گذشته با پروژه‌های Uncharted، Last of Us و Ghost of Tsushima در صنعت فیلم و تلویزیون کارهایی انجام داده است. امکان پروژه Destiny قطعا وجود دارد.

در مورد اتهامات اخیر در مورد مسمومیت در محل کار در Bungie، رایان حتی حاضر نبود کلمات را کوتاه کند. رایان گفت: “ما خود را به استانداردهای بسیار بالایی در سراسر سازمان و با کسب و کارهایی که با آنها شریک هستیم، می دانیم. این چیزی است که من از همان ابتدای گفتگو به شدت به آن حساس بوده ام.” من چیزی جز تحت تأثیر قرار نگرفته‌ام و چیزی جز بالاترین تحسین برای روشی که بانجی خود را سازماندهی و هدایت می‌کند ندارم. چندین زمینه وجود دارد که سونی می تواند از Bungie بیاموزد. بشردوستی یک ارزش اساسی است و من فکر می کنم که همه چیز را نشان می دهد.”

خرید Bungie توسط سونی آخرین مورد از یک سری معاملات تجاری اخیر است. برای مثال Take-Two Zynga را به قیمت 12.7 میلیارد دلار خریداری کرد و مایکروسافت به تازگی Activision Blizzard را به قیمت 68.7 میلیارد دلار خریداری کرد. وقتی صحبت از Bungie به میان می‌آید، ظاهراً این معامله در چند ماه گذشته در حال انجام بود. طبق گفته Dring، این خرید “واکنشی به معاملات Take-Two/Zynga یا Microsoft/Activision نبود.”

خریدهای بازی در چند سال گذشته با جنگ سرد بازی همراه بوده است زیرا غول‌های فناوری و برندهای معتبر بیشتر و بیشتر دارایی‌های بازی را خریداری می‌کنند. به گفته جیم رایان، مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، باید منتظر خریدهای بیشتری برای پلی استیشن باشیم. سونی با اعلام تصاحب Bungie به مبلغ 3.6 میلیارد دلار، توسعه دهندگان Destiny و اولین بازی های Halo، موجی را به راه انداخت.

رایان در گفتگو با GamesIndustry.biz می‌گوید: «ما قطعاً باید انتظار بیشتری داشته باشیم. “ما به هیچ وجه کارمان تمام نشده است. با پلی استیشن، راه درازی در پیش داریم. من شخصاً زمان زیادی را با پیت [مدیرعامل Bungie] و تیم Bungie می گذرانم تا مطمئن شویم که همه چیز درست پیش می رود. و این خودمختاری به معنای خودمختاری است. اما در جاهای دیگر سازمان، ما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم.”

خریدهای بزرگ بازی با سرعتی سریع اتفاق می‌افتند و رقیب کنسول سونی، مایکروسافت، قصد خود را برای تصاحب Activision Blizzard، ناشر شناخته شده برای فرنچایزهایی مانند Call of Duty و World of Warcraft، اعلام کرد.

در سال 2021، سونی چندین تیم را به استودیوی پلی استیشن اضافه کرد و استودیوی هلندی Nixxes، تیم فنلاندی Housemarque، Bluepoint Games مستقر در تگزاس، تیم پشتیبانی سیاتل Valkyrie Entertainment و استودیوی بریتانیایی Firesprite را خریداری کرد. این خریدها بر روی افزایش سری بازی های آینده PS5 متمرکز شدند و در عین حال به قابلیت های پورت رایانه شخصی و واقعیت مجازی سونی افزودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *