مطالب آموزشی

شما باید همیشه از یک هیت سینک با SSD PS5 خود استفاده کنید

هیت-سینک-SSD-PS5

همیشه باید از هیت سینک با SSD PS5 خود استفاده کنید. فقط ابتدا مطمئن شوید که سازگار است.

سونی با جدیدترین سیستم عامل خود به شما اجازه می دهد تا SSD M.2 خود را به پلی استیشن 5 اضافه کنید تا حافظه داخلی کنسول را تکمیل کنید. هنگامی که یک NVMe SSD را در PS5 خود نصب کردید، می توانید از فضای اضافی برای بازی ها و فایل های رسانه ای استفاده کنید. اما آیا همانطور که سونی توصیه می کند نیاز به افزودن هیت سینک با SSD PS5 دارید؟ با دای هارد همراه باشید.

با توجه به اینکه فضای ذخیره سازی داخلی PS5 به 825 گیگابایت محدود شده است و مقدار قابل توجهی از قبل توسط سیستم عامل اشغال شده است، ممکن است تنها با نصب چند بازی به محدودیت های ذخیره سازی برسید. افزودن یک درایو سریع NVMe که ترجیحا یکی از بهترین هاردهای SSD است، این مشکل را حل می کند و دیگر نگران فضای بیشتری نخواهید بود مگر اینکه بخواهید ده ها عنوان روی کنسول خود نصب کنید.

شما نمی توانید هر M.2 NVMe SSD را در PS5 نصب کنید. محدودیت هایی وجود دارد و مهمتر از همه، باید مطمئن شوید که از آخرین سیستم عامل استفاده می کنید وگرنه کنسول بوت نمی شود! بنابراین ابتدا سیستم عامل را به روز کنید و سپس SSD را نصب کنید.

سونی بیان می‌کند که درایو NVMe که در PS5 خود استفاده می‌کنید به اتلاف گرمای مؤثر نیاز دارد، به این معنی که باید یک هیت سینک به آن متصل باشد.

بنابراین می‌توانید درایوی را تهیه کنید که قبلاً یک هیت سینک دارد یا با خرید یک درایو NVMe معمولی و یک هیت سینک شخص ثالث، مقداری پول پس انداز کنید و آن را خودتان نصب کنید.

اما آیا واقعا استفاده از هیت سینک با SSD PS5 ضروری است؟ و با توجه به ابعاد محدود مخصوصا در ارتفاع محفظه اسلات M.2 در PS5 باید کاور را نصب کنیم یا بدون آن میتوانیم؟

سونی محدودیتی برای ارتفاع هیت سینک درایو NVMe قائل است و همچنین میگوید ضروری است که درب پورت را که از روی شکاف می رود پیچ کنید. اما آیا هیت سینک واقعا ضروری است و آیا روکش کمکی می کند یا آسیب می رساند؟

ما با دو درایو SSD M.2 NVMe، یک وسترن دیجیتال مشکی SN850 و یک Samsung 980 Pro با ظرفیت هر کدام یک ترابایت آزمایش کردیم. هر دو SSD از سرعت خواندن توصیه های سونی فراتر می روند. ما مجموعه کاملی از تست‌ها را روی SN850 انجام دادیم، اما فقط چند معیار را در 980 Pro برای مقاصد مقایسه سرعت اجرا کردیم.

علاوه بر درایوهای SSD، دو سینک حرارتی نیز از ICY BOX دریافت کردیم. یکی دارای ارتفاع 10 میلی متری بود که بلندتر از آنچه سونی توصیه می کند، در حالی که دیگری 5 میلی متر بود و اجازه می داد کاور SSD PS5 روی آن نصب شود.

دمای محیط در طول جلسات آزمایش ما نزدیک به 23 درجه سانتیگراد نگه داشته شد.

از آنجایی که درایوهای SSD با هیت سینک گران‌تر هستند و سریع‌تر به فروش می‌رسند، ممکن است برای شما راحت‌تر باشد که یک SSD استاندارد M.2 بخرید و خودتان یک هیت سینک را روی آن وصل کنید. فقط باید مطمئن شوید که SSD خریداری شده مطابق با الزامات سونی است. خوشبختانه، بهترین SSD های PS5 از برندهای معتبر تولید می شوند و واقعاً خوب کار می کنند.

مشخصات مورد نیاز

  • رابط PCIe Gen4 x4 M.2 NVMe SSD
  • ظرفیت 250 گیگابایت – 4 ترابایت
  • هیت سینک ساختار خنک کننده (تک یا دو طرفه)
  • سرعت خواندن متوالی 5500 مگابایت بر ثانیه یا بیشتر
  • عرض ماژول 22 میلی متر عرض
  • فرم فاکتور M.2 نوع 2230، 2242، 2260، 2280 و 22110
  • سوکت اندازه سوکت 3 (کلید M)
  • طول 30 میلی متر، 42 میلی متر، 60 میلی متر، 80 میلی متر، 110 میلی متر
  • ارتفاع کمتر از 11.25 میلی متر
  • اندازه کلی با ساختار خنک کننده کوچکتر از 110 میلی متر (L) x 25 میلی متر (W) x 11.25 میلی متر (H)

مدل جدید هیت سینک پلی استیشن ۵

سوال مهمتر هنگام اضافه کردن هیت سینک به SSD PS5 این است که آیا باید یک طرفه یا دو طرفه باشد. در حالی که سونی می‌گوید ساختارهای یک طرفه در شکاف انبساط آسان‌تر هستند، هیت سینک‌های دو طرفه هنوز کاملاً قابل استفاده هستند. در عمل، آنها تفاوت زیادی ندارند، بنابراین همه چیز به این بستگی دارد که چه چیزی با SSD خاصی که دارید بهترین کار را انجام می دهد.

سونی نمودارهایی از هیت سینک های یک و دو طرفه و مشخصات ابعادی آنها را ارائه کرده است تا انتخاب مناسب را برای کاربران آسان تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *