اخبار دنیای بازی

مایکروسافت قرارداد 10 ساله عرضه Call of Duty روی نینتندو را امضا کرد

مایکروسافت-قرارداد-10-ساله-عرضه-call-of-duty-روی-نینتندو-را-امضا-کرد

مایکروسافت قراردادی 10 ساله برای آوردن بازی Call of Duty به پلتفرم‌های نینتندو را امضا کرد.

براد اسمیت، رئیس مایکروسافت در توییتر اعلام داشت که این یک توافقنامه ” الزام آور ” است که باعث می شود بازی های Call of Duty در همان روز ایکس باکس به نینتندو بیایند، “با ویژگی های کامل و برابری محتوا”. با توجه به اینکه این یک قرارداد 10 ساله است و ما در حال نزدیک شدن به پایان چرخه عمر سوییچ هستیم، احتمالاً این موضوع در درجه اول در مورد جانشین هیبریدی کنسول دستی که هنوز فاش نشده است، صدق می کند.

 

ما اکنون یک قرارداد الزام آور 10 ساله امضا کرده ایم تا بازی های ایکس باکس را برای گیمرهای نینتندو ارائه کنیم. این تنها بخشی از تعهد ما برای ارائه بازی‌ های Xbox و عناوین Activision مانند Call of Duty برای بازیکنان بیشتر در پلتفرم‌های بیشتر است.

— Brad Smith (@BradSmi) February 21, 2023

در دسامبر، مایکروسافت اعلام کرد که به یک قرارداد 10 ساله با نینتندو متعهد شده است…

(اما اعلامیه آن برای تاریخ 21 فوریه است، به این معنی است که اکنون از نظر قانونی الزام آور است.) مایکروسافت این معامله را در تلاشی برای کمک به تایید خرید Call of Duty Activision Blizzard در اتحادیه اروپا انجام داده است. با دایهارد همراه باشید.

رگولاتورها به دلیل نگرانی مبنی بر اینکه چنین اقدامی ضدرقابتی خواهد بود، خرید را بررسی کرده اند. پلی‌استیشن، استدلال می‌کند که مالکیت مایکروسافت بر Call of Duty، این شرکت را با یک مزیت ناعادلانه در بازار مواجه می‌کند. برای مقابله با این ادعاها، مایکروسافت گفته است که «متعهد» است که بازی Call of Duty و دیگر بازی‌های Activision Blizzard را به پلتفرم‌هایی مانند پلی‌استیشن بیاورد.

 

براد اسمیت در توییت خود درباره قرارداد نینتندو گفت:

«این تنها بخشی از تعهد ما برای ارائه بازی‌های Xbox و عناوین Activision مانند Call of Duty برای بازیکنان بیشتر در پلتفرم‌های بیشتر است». همچنین لازم به ذکر است که یک قرارداد 10 ساله مشابه به سونی پیشنهاد شده است، اگرچه این شرکت هنوز با این معامله موافقت نکرده است.

 

عنوان تیراندازی اول شخص در هسته اصلی اعتراضات قرار دارد – که به شدت توسط رقیب کنسول Sony Group Corp. – نسبت به قرارداد مایکروسافت مطرح شده است، که ناشی از نگرانی هایی است که این غول نرم افزاری انحصاری را در یک فرنچایز بسیار بزرگ به دست خواهد آورد.

 

این دو شرکت “مذاکره کرده اند و یک قرارداد قانونی الزام آور 10 ساله امضا کرده اند.”

 

همانطور که مطرح می شود، مشخص نیست که آیا خرید اکتیویژن بلیزارد ممکن است تایید شود یا خیر، اگرچه مایکروسافت امیدوار است تا ماه جولای بسته شود. ماه گذشته، فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، مجدداً اطمینان خود را از تایید این قرارداد تکرار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *