مطالب آموزشی

وقتی شبکه پلی استیشن قطع است چه کار کنیم؟

در صورتی که شبکه پلی استیشن قطع شد، می توانید بازی های خود را به صورت آفلاین بازی کنید یا روتر خود را بازنشانی کنید تا ببینید آیا این مشکل برطرف می شود یا خیر.

چگونه بفهمم که شبکه پلی استیشن قطع است؟

سونی یک وبسایت اختصاص داده شده به وضعیت سرویس PSN دارد. گاهی اوقات فقط یک سرویس خاص – مانند دسترسی به بازی ها و شبکه های اجتماعی شما – از کار می افتد. این مشکل ممکن است فوراً بروزرسانی نشود، بنابراین هوشمندانه است که subreddit PlayStation را بررسی کنید تا ببینید آیا شخص دیگری مشکلاتی را گزارش می‌کند یا خیر. اگر این سرویس برای همه قطع شود، در مورد آن در رسانه های اجتماعی خواهید شنید.

از طرف دیگر، زمانی که می‌خواهید وارد حساب کاربری خود شوید و نمی‌توانید به شبکه متصل شوید یا بازی‌ای انجام دهید، متوجه خواهید شد.

تا کی شبکه پلی استیشن قطع و یا خاموش خواهد بود؟

هر قطعی متفاوت است و هیچ راهی برای پیش‌بینی مدت زمان خاموشی شبکه وجود ندارد. معمولاً شبکه پلی استیشن قطع بودن آن فقط چند دقیقه تا حداکثر چند ساعت طول می کشد. با این حال، در موارد شدید، مانند هنگام حمله DDOS یا در روزهای تعطیل که همه در حال سیل کردن شبکه هستند، ممکن است چند روز طول بکشد تا PSN به درستی کار کند.

آیا وقتی PSN قطع است حساب من در خطر است؟

به طور کلی، نه. حساب شما در معرض خطر نیست، زیرا شبکه از کار افتاده است. با این حال، مواردی وجود دارد که هکرها در گذشته اطلاعات شخصی را از طریق PSN به دست آورده‌اند.

کدهای خطای رایج زمانی که PSN خاموش است چیست؟

  • WV-33899-2 یا E-82000168 (به شبکه پلی استیشن متصل نشد)
  • NW-31201-7 (نمی توان به شبکه متصل شد)
  • NP-31952-0 (زمان اتصال شبکه به پایان رسیده است)
  • E-8200013A (نمی توان به سرور PSN دسترسی پیدا کرد)
  • CE-33945-4 (اتصال به سرور ناموفق بود)
  • CE-34861-2 (یک خطای شبکه رخ داده است)

آیا کاری هست که بتوانم انجام دهم و چگونه این مشکل را برطرف کنم؟

اگر کل شبکه پلی استیشن خراب باشد، کار زیادی نمی توانید انجام دهید. می‌توانید آفلاین بودن را امتحان کنید تا به بازی‌های خود از این طریق دسترسی داشته باشید، اما ممکن است در همه موارد کارساز نباشد – و مطمئناً به شما اجازه نمی‌دهد چند نفره بازی کنید. با دایهارد همراه باشید. همچنین، برای انجام بازی‌های دیجیتالی خود به‌صورت آفلاین، کنسولی که استفاده می‌کنید باید به عنوان سیستم اصلی متصل به حساب کاربری شما تنظیم شود.

مشکل همیشه PSN نیست. ممکن است مشکل از اینترنت شما باشد. اگر اینطور است، سعی کنید روتر خود را مجدداً تنظیم کنید و سیستم خود را مجدداً به شبکه Wi-Fi خود وصل کنید. می توانید با رفتن به Settings > Network > Test Internet Connection در کنسول، آزمایش اتصال اینترنت را انجام دهید. اگر این مشکل را قطع نکرد، ممکن است بخواهید PS4 یا PS5 خود را با کابل اترنت به اینترنت وصل کنید.

عیب یابی مشکلات اتصال آنلاین در PS5 معمولاً زیاد طول نمی کشد. و اگر کار نکرد، متوجه خواهید شد که مشکل از سونی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *