مقاله

تقاضای ایکسباکس سری X/S باعث افزایش 16 درصدی درآمد بازی برای مایکروسافت شده است

فروش کنسول افزایش یافته است، اما درآمد فصلی محتوا و خدمات نسبتاً بدون تغییر است. با دایهارد همراه باشید.

کسب و کار بازی مایکروسافت افزایش درآمد فصلی را به دلیل تقاضای مداوم برای کنسول های ایکسباکس سری X/S گزارش کرده است.

روز سه‌شنبه، این شرکت نتایج سه ماهه اول مالی منتهی به 30 سپتامبر 2021 را منتشر کرد.

مطابق با انتظارات، کل درآمد بازی 16 درصد نسبت به سه ماهه اول سال مالی قبل افزایش یافته است.

درآمد سخت‌افزار ایکس‌باکس نسبت به سال گذشته ۱۶۶ درصد افزایش یافته است که ناشی از تقاضا برای ایکسباکس سری X/S است که هنوز در دوره گزارش مشابه سال قبل عرضه نشده بود.

مایکروسافت اعلام کرد که درآمد محتوا و خدمات ایکس‌باکس در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است، زیرا رشد اشتراک‌های Xbox Game Pass و عناوین شخص اول تا حدی با کاهش عناوین شخص ثالث جبران شده است.

در طی تماس سه ماهه مایکروسافت در روز سه‌شنبه، ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت ادعا کرد که بخش بازی‌های این شرکت “رکورد درآمدزایی و تعامل سه ماهه اول را داشته است”.

او افزود: «این فصل تعطیلات بزرگترین مجموعه محتوا و بازی‌های انحصاری ما را به ارمغان می‌آورد، با سه عنوان جدید Triple-A از جمله Halo Infinite که از طریق سرویس اشتراک Xbox Game Pass در دسترس است، که همچنان بهترین ارزش را در بازی ارائه می‌کند. ”

مدیر مالی، امی هود نیز چشم انداز کسب و کار بازی مایکروسافت را برای سه ماهه جاری منتهی به 31 دسامبر 2021 ارائه کرد.

او در جریان تماس درآمد روز سه‌شنبه گفت: «در بازی‌ها، در سال گذشته قابل مقایسه بود که شامل عرضه کنسول‌های جدید و قدرت در محتوا و خدمات ایکس‌باکس می‌شد، ما انتظار رشد درآمد تک رقمی بالایی را داریم.

و در محتوا و خدمات ایکس‌باکس، انتظار رشد درآمد در اواسط نوجوانی با تعامل قوی بر روی پلتفرم ایکس‌باکس در سه‌ماهه تعطیلات را داریم که شامل چندین عرضه سه‌گانه A خواهد بود.»

هود همچنین گفت که انتظار دارد “فروش کنسول همچنان تحت تاثیر عدم قطعیت زنجیره تامین باشد.”

اخیراً فاش شد که Xbox Game Pass در سال مالی گذشته کمتر از آنچه مایکروسافت هدف قرار داده بود، مشترکین جدید جذب کرد.

بر اساس سند مالی ارائه شده توسط مایکروسافت در این ماه، تعداد مشترکین Xbox Game Pass طی سال منتهی به 30 ژوئن 37.48 درصد رشد داشته است، اما این شرکت افزایش 47.79 درصدی را هدف قرار داده است.

هدف رشد مشترکان یکی از چندین هدف عملکردی (اگرچه تنها هدف بازی خالص) است که با غرامت سهام مدیران ارشد مایکروسافت مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *