مقاله

مدل جدید هیت سینک پلی استیشن 5

سونی بی سر و صدا کنسول پلی استیشن 5 را با مدل اصلاح شده ای که تغییرات قابل توجهی را شامل می شود، تغییر داد. بزرگترین تغییر آن این است که هیت سینک در حال حاضر به میزان قابل توجهی کوچکتر از قبلی است. مدل جدید هیت سینک پلی استیشن 5 دارای هیت سینک کوچکتر و سبک تری هستند

این تغییر اولین بار توسط یوتیوبر آستین ایوانز، که این مدل خاص را از ژاپن سفارش داده بود مشاهده کرد، جایی که مدل اصلاح شده در حال حاضر در فروشگاه ها، همراه با استرالیا و برخی از مناطق ایالات متحده ظاهر می شود. با دایهارد همراه باشید.

ایوانز در قسمت پایانی خود به چند تغییر جزئی اشاره کرد، از جمله یک پیچ جدید برای پایه که به راحتی می توانید با انگشتان خود بچرخانید، و چند سیم کشی مجدد برای ماژول Wi-Fi در مادربرد کمی تفاوت دارد.

با این حال، اصلی ترین تغییر هیت سینک پلی استیشن 5، سینک آلومینیومی و مسی است که نسبت به نسخه قبلی اندازه آن کاهش یافته است و اکنون 300 گرم سبک تر است. اگر بخواهیم این موضوع را در نظر بگیریم، جرم آن تقریباً 16 درصد سبک تر از هیت سینک قبلی است.

هیت-سینک-پلی-استیشن-5

هیت سینک قطعه ای است که برای جذب گرما از منبع طراحی شده است. یک هیت سینک بزرگتر می تواند گرمای بیشتری را از منبع جذب کرده و همچنین آن را به طور موثرتری پراکنده کند.

ایوانز خاطرنشان کرد: این فن که از طراحی مرکزی در پلی استیشن 5 استفاده می کند، اکنون دارای شیارهای پروانه عمیق تری است که به طور بالقوه می تواند هوای بیشتری را از طریق هیت سینک عبور دهد. با این حال، او همچنین هوای گرمتر 3-5 درجه سانتیگراد را که از اگزوز خارج می شود، ذکر کرد.

هیت سینک پلی استیشن 5 با طراحی کوچکتر و سبک تر

دو نکته وجود دارد: اولا، اگر یک بخاری کوچکتر، بدتر باشد همه چیز دیگر به همان شکل باقی بماند. با این حال، ما هنوز نمی دانیم که بقیه چیزها یکسان است یا خیر. فن بسیار متفاوت است، اما نمی دانیم که آیا در قسمت نرم افزاری، تغییری در رفتار پردازنده ایجاد شده است یا نه. تفاوت های جزئی در سر و صدا و مصرف برق بین کنسول جدید و قدیمی وجود دارد، اما آنها قطعی نیستند.

ثانیاً، اندازه گیری گرمای دریچه خروجی هیچ داده ارزشمندی ارائه نمی دهد زیرا متغیرهای زیادی به نتیجه می رسند. مثل این است که با دمیدن روی دماسنج، تب را بررسی کنید. تنها روش دقیق بررسی اینکه سیستم چگونه کار می کند، اندازه گیری مستقیم دمای اجزای مهم مانند CPU ،GPU و حافظه با استفاده از ترموکوپل های نوع K است. تا زمانی که چنین نتایجی به طور مستقل منتشر نشوند، نمی توانیم نتیجه گیری کنیم.

در مورد اینکه چرا سونی این کار را انجام می دهد، پاسخ بیشتر مربوط به هزینه است. فلز گران است، بنابراین کاهش حجم آن راهی آسان برای بازگرداندن پول با این ماشین های سودآور است. ثانیاً، سونی این محصول را یک سال است که در سراسر جهان به بازار عرضه کرده است و احتمالاً متوجه شده است که طراحی قبلی آن ممکن است بیش از حد گران باشد و آنها می توانند با خیال راحت چند پوند وزن خود را کاهش دهند، بدون این که تجربه بدتر شود.

آپدیت جدید PS5 با پشتیبانی از صدای سه بعدی تلویزیون و نصب SSD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *