مطالب آموزشی

نحوه تمیز کردن دیسک پلی استیشن

تمیز کردن بازی های پلی استیشن می تواند از پرش، قفل شدن یا عدم بارگیری کامل آنها جلوگیری کند. در این مقاله نحوه تمیز کردن دیسک پلی استیشن را آموزش می دهیم. با دایهارد همراه باشید.

برای تمیز کردن گرد و غبار، روغن و لکه های دیسک بازی پلی استیشن خود، قسمت براق دیسک را به آرامی با یک پارچه نرم، با ضربه های مستقیم پاک کنید. برای از بین بردن لکه های سرسخت، پارچه را کمی مرطوب کرده و فقط روی ناحیه آلوده تمرکز کنید. تمیز کردن دیسک پلی استیشن با روش های ایمن و مناسب.

تمیز کردن دیسک پلی استیشن

1.یک پارچه نرم و تمیز تهیه کنید. پارچه باید بدون پرز باشد و از نخ پنبه بسیار نازک (مانند یک پارچه عینک) تهیه شده باشد.

از استفاده هرگونه مواد ساینده، مانند دستمال کاغذی خودداری کنید.

اگر پارچه نرم ندارید، از یک تی شرت نخی استفاده کنید. حتماً از قسمتی از پیراهن استفاده کنید که فاقد آرم باشد. آرم ها از جوهر و برچسب های سنگین ساخته شده اند و می توانند سطح دیسک بازی را خراش دهند.

2..دیسک را بلند کرده و از لبه آن را نگه دارید.

3.بازی پلی استیشن خود را به گونه ای برگردانید که طرف درخشان رو به شما باشد و آن را ثابت نگه دارید.

4.یک فوت کوتاه (اما قوی) از هوا در سطح دمیده تا گرد و غبار از بین برود. اگر گرد و غبار قابل مشاهده است، دوباره تکرار کنید.

5.با استفاده از پارچه، قسمت براق را به آرامی با استفاده از ضربه های مستقیم از مرکز به بیرون پاک کنید. از پاک کردن جلو و عقب یا حرکتهای دایره ای خودداری کنید، زیرا می توانند سطح را خراش دهند! در عوض، از مرکز به لبه ها پاک کنید، هر گونه لکه یا اثر انگشت روغنی را با دقت پاک کنید.

6.گوشه ای از پارچه را مرطوب کنید تا جرم را بیشتر پاک شود. در صورت باقی ماندن نقاطی که به سختی از بین می روند، گوشه ای از پارچه را با آب سرد خیس کرده و دوباره آن سطح را بمالید.

اگر یک تمیز کننده سی دی/دی وی دی/بازی بر پایه آب در یک بطری اسپری دارید، آن را در قسمت پشت قرار دهید و به آرامی با یک قسمت خشک پارچه آنرا پاک کنید. اگر دستورالعمل خاصی روی بطری وجود دارد، آنها را انجام دهید.

سعی کنید از سرکه مقطر در نقاط چرب مشکل استفاده کنید. سرکه می تواند بقایا و لکه های ضخیم تری را تجزیه کند. اگر بازی را با سرکه تمیز می کنید، سپس سریع آن را در آب ولرم بشویید.

*از محصولات شستشو خانگی برای تمیز کردن دیسک پلی استیشن خودداری کنید. بسیاری از محصولات حاوی حلالهایی هستند که به بازی آسیب جبران ناپذیری می رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *