مقاله

کنسول پلی استیشن 5 در آستانه هک شدن

یک گروه هکر ادعا می کند که اولین موفقیت را در فرآیند مورد نیاز برای جیلبریک کردن کنسول پلی استیشن 5 در آینده ایجاد کرده است.

گروه fail0verflow که برای اولین بار به دلیل دور زدن اقدامات امنیتی کنسول پلی استیشن 5در سال 2010 به شهرت رسید، روز دوشنبه توییتی منتشر کرد که در آن ادعا کرد “یکی دیگر گرد و غبار را گاز می گیرد”، همراه با یک اسکرین شات که به نظر می رسید کلیدهای اصلی PS5 را نشان می دهد.

این موضوع در یک توییت بعدی تأیید شد که چنین بود: «ترجمه – ما همه کلیدهای ریشه (متقارن) PS5 را دریافت کردیم. همه آنها را می توان از طریق نرم افزار – از جمله کلید اصلی هر کنسول، اگر به اندازه کافی سخت نگاه کنید، به دست آورد.

یافتن کلیدهای ریشه می تواند یکی از اولین گام ها در «جیل بریک» کنسول باشد، اما کشف fail0verflow به این معنا نیست که PS5 هنوز به طور کامل در معرض خطر قرار گرفته است.

کلیدهای روت متقارن هکرها را قادر می‌سازد تا فایل‌ها، از جمله سیستم‌افزار را رمزگشایی کنند، به این معنی که هکرها می‌توانند سعی کنند آن‌ها را مهندسی معکوس کنند و به دنبال سوء استفاده‌هایی بگردند که می‌توانند برای اجرای کد بدون امضا در کنسول استفاده شوند.

این گروه همچنین ادعا می‌کند که ممکن است سونی به‌خاطر به‌روزرسانی سیستم را معکوس کند، چندان آسان نباشد. وقتی یکی دیگر از کاربران توییتر پرسید که آیا کلیدهای روت را می توان به راحتی «چرخش» کرد، گروه به سادگی پاسخ دادند: «نه».

در یک رویداد جداگانه، هکر سونی، اندی نگوین، دیروز توییتی منتشر کرد که به نظر می‌رسید نشان می‌داد که او توانسته است تنظیمات اشکال زدایی را در یک PS5 خرده‌فروشی فعال کند.

با این حال، او به سرعت هر گونه امیدی را که در مورد به اشتراک گذاشتن روند انجام می‌شود، با توئیت کردن: «هیچ برنامه‌ای برای افشاگری وجود ندارد. بدون ETA».

هفته گذشته ادعا شد که کنسول‌های پلی‌استیشن 5 با از بین رفتن باتری داخلی CMOS دیگر عملکرد بازی را از دست نمی‌دهند.

این بر اساس یک تحلیل جدید توسط Hikikomori Media است که به نظر می رسد تأیید می کند که یک PS5 با باتری CMOS گم شده یا منقضی شده اکنون می تواند بازی های فیزیکی و دیجیتالی PS4 و PS5 را اجرا کند.

تنها استثنا، بازی‌هایی هستند که از طریق اشتراک پلی‌استیشن پلاس ادعا می‌شوند، که دیگر با CMOS منقضی یا حذف شده کار نمی‌کنند.

قبلاً، آزمایش‌ها نشان می‌داد که کنسول‌های پلی‌استیشن 5 پس از از بین رفتن باتری‌های CMOS، برخی از عملکردهای بازی را حفظ می‌کنند، اما بیشتر دیسک‌های فیزیکی PS5 و همه بازی‌های دیجیتال دیگر بوت نمی‌شوند.

نحوه آپدیت PS5 | دایهارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *