وبلاگ

نینتندو شرکت SRD را تصاحب کرد

نینتندو-Diehard

نینتندو اعلام کرده است که 100 درصد از سهام شریک قدیمی توسعه، SRD (تحقیق و توسعه سیستم) را به مبلغی نامشخص خریداری میکند و در نتیجه تبدیل به جدیدترین استودیوی داخلی نینتندو می‌شود. نینتندو شرکت SRD را تصاحب کرد.

این قرارداد، قرار است در اول آوریل زمانیکه سال مالی جدید شرکت آغاز می‌شود، نهایی شود و بخشی از برنامه‌های شرکت برای گسترش قابلیت‌های توسعه داخلی است. SRD در سال 1979 تاسیس شد و در حال حاضر حدود 140 کارمند دارد. توسعه‌دهنده ۴۰ سال است که با سازنده کنسول در بخش نرم‌افزار همکاری می‌کند، که با کار روی Famicom در سال ۱۹۸۲ آغاز شد.

نینتندو شرکت SRD را تصاحب کرد

SRD یک شرکت توسعه است که نزدیک به چهار دهه در توسعه نرم افزار بازی های ویدیویی نینتندو مشارکت نزدیک داشته است. نینتندو در بیانیه‌ای گفت: تکمیل خرید (به استثنای سهام خزانه‌داری) به تقویت پایه مدیریت SRD و امنیت در دسترس بودن منابع توسعه نرم‌افزار برای نینتندو کمک می‌کند، علاوه بر این به بهبود پیش‌بینی‌شده در کارایی توسعه نرم‌افزار کمک می‌کند.

فرانچایزهایی که این استودیو روی آنها کار کرده است عبارتند از Donkey Kong، Mario، The Legend of Zelda (تقریباً همه بازی‌های این سری را توسعه داده است)، Yoshi، Animal Crossing و موارد دیگر. با دایهارد همراه باشید. اولین بازی هایی که آنها توسعه دادند شامل نسخه های NES Donkey Kong و Donkey Kong Jr است.

کار اولیه باعث شد SRD یک “تست” مکانیک پرش برای Super Mario Bros ایجاد کند که شیگرو میاموتو در مصاحبه ایواتا می پرسد گفت: “بسیار خوب بود.” جدیدترین پروژه های توسعه دهنده شامل 1-2 Switch، Ring Fit Adventure، Animal Crossing: New Horizons و Game Builder Garage است.

این خرید به دلیل بیانیه شانتارو، رئیس نینتندو، زمانی که از مایکروسافت و سونی در مورد حرکت خرید مایکروسافت و سونی در ماه گذشته پرسیده شد، خارج است. پاسخ او این بود که «داشتن تعداد زیادی از افرادی که DNA نینتندو در گروه ما ندارند، امتیاز مثبتی نخواهد بود». این یک دروغ نبود زیرا این شرکت از ابتدای ورود شرکت به بازار کنسول با SRD کار کرده است، بنابراین این حرکت قطعا می گوید که SRD دارای DNA خاصی است که شرکت به دنبال آن است.

دیگر خرید اخیر نینتندو از سال گذشته، توسعه دهنده کانادایی Next Level Games بود که Mario Strikers را در Gamecube توسعه داد و اخیراً Luigi’s Mansion 3 را منتشر کرد. بازی بعدی که استودیو در حال توسعه است، ادامه بازی محبوب Gamecube خود، Mario Strikers: Battle است.

نینتندو با بیانیه رسمی خود در مورد خرید اشاره کرد که این حرکت پایه مدیریت SRD را تقویت می کند و دسترسی به منابع توسعه نرم افزار برای نینتندو را تضمین می کند، همراه با افزایش سرعت و کارایی توسعه.

این کار ادامه به‌روزرسانی اخیر پیام Wii-Fi نینتندو برای قوی نگه داشتن شرکت در تمام جنبه‌های شرکت و تمرکز بر گسترش داخلی بدون نیاز به خرید است. اگرچه SRD سابقه همکاری نزدیک به 40 سال دارد، اما تأثیرات آن کاملاً در برنامه های نینتندوس است زیرا آنها برای مدت طولانی در هسته آن DNA بوده اند.

این استودیو مستقر در توکیو با مبلغی نامشخص خریداری خواهد شد و از اول آوریل امسال بخشی از نینتندو خواهد شد.

همکاری این استودیو با نینتندو به دهه‌های قبل باز می‌گردد – به روزهای NES Donkey Kong، Super Mario Bros.

همچنین در برخی از پروژه‌های آزمایشی‌تر نینتندو، مانند Game Builder Garage سال گذشته و خط تولید لوازم جانبی مقوایی سوییچ، Nintendo Labo مشارکت داشته است.

در ژانویه 2021، نینتندو اعلام کرد استودیوی Next Level Games مستقر در ونکوور Luigi’s Mansion 3 را خریداری خواهد کرد که اکنون عنوان بعدی Mario Strikers را می‌سازد.

یک ماه از زمانی که سونی اعلام کرد که بانجی توسعه یافته Destiny را به قیمت 3.6 میلیارد دلار خریداری می کند می گذرد – ششمین استودیویی که از آغاز سال 2021 شروع به کار کرده است. در ماه ژانویه، مایکروسافت برنامه خود را برای خرید اکتیویژن بلیزارد به قیمت 69 میلیارد دلار اعلام کرد. در همین حال، Take-Two ناشر GTA و Borderlands از خرید 12.7 میلیارد دلاری غول موبایل Zynga خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *