مقاله

توییچ بالاخره روی نینتندو سوییچ عرضه شد

نزدیک به چهار سال پس از عرضه نینتندو سوییچ، توییچ بالاخره اپلیکیشنی را برای این کنسول منتشر کرد. با DieHard همراه باشید.

پلتفرم استریم به ظاهر بدون هیاهو در روز پنجشنبه وارد فروشگاه اینترنتی نینتندو شد و به دارندگان سوییچ اجازه می‌دهد پخش‌های زنده را در حالت‌های دستی، رومیزی یا تلویزیونی، تماشا کنند.

سوئیچ علاوه بر کتابخانه بزرگی از بازی‌ها، فهرستی از برنامه‌های سرگرمی مانند یوتیوب و نتفلیکس دارد. پس از یک دوره طولانی درخواست از طرفداران، Switch اکنون یک برنامه سرگرمی محبوب دیگر را دریافت می کند. نینتندو اعلام کرده است که Twitch اکنون در فروشگاه الکترونیکی سوییچ در دسترس است.

توییچ هنوز در حال بهبودی از نشت داده های عظیم در ماه گذشته است که در آن کل سایت به صورت آنلاین به بیرون درز کرد.

یک هکر ناشناس ادعا کرد که توییچ، از جمله کد منبع آن و اطلاعاتی درباره میزان پولی که این شرکت از آگوست 2019 به استریمرها پرداخت کرده است، فاش کرده است.

توییچ بعدا تایید کرد که این نشت واقعی است و گفت که “به دلیل یک خطا در تغییر پیکربندی سرور Twitch است که متعاقباً توسط یک شخص ثالث مخرب دسترسی پیدا کرد”.

نینتندو در 11 نوامبر 2021 اعلام کرد که Twitch بالاخره به سوییچ می آید. برنامه Twitch اکنون در دسترس است و می توانید آن را در فروشگاه الکترونیکی پیدا کنید. همانطور که گفته شد، صفحه eShop Twitch اکنون به صورت آنلاین قابل مشاهده است و اسکرین شات هایی را نشان می دهد که برنامه پخش زنده بازی ویدیویی در کنسول ترکیبی چگونه به نظر می رسد.

پخش زنده ویدیوهای بازی، Esports و هر پخش IRL را در دستگاه Nintendo Switch خود تماشا کنید! 

Twitch یک وب سایت محبوب است که در آن گیمرها می توانند گیم پلی بازی خود را به صورت زنده پخش کنند تا دیگران در سراسر جهان آن را مشاهده کنند. در کنار YouTube، این بزرگترین پلتفرم برای سازندگان محتوای بازی های ویدیویی است و در اکثر پلتفرم های بازی در دسترس است. در کنسول هایی مانند PS5 و Xbox Series X، کاربران در واقع می توانند بازی های خود را به صورت بومی در برنامه Twitch پخش کنند. متاسفانه در مورد نینتندو سوییچ اینطور نیست. فایل دانلودی Twitch 31 مگابایت است و این اپلیکیشن در دو حالت دستی و تلویزیون قابل استفاده است.

با گذشت بیش از چهار سال از عرضه کنسول، برنامه Twitch بالاخره در نینتندو سوییچ در دسترس قرار گرفت.

در حالی که محتوای اصلی توییچ در ابتدا پخش‌های ویدیویی از کاربرانی بود که بازی‌ها را انجام می‌دادند، رسانه‌های دیگری مانند اطلاعیه‌های نینتندو دایرکت، رویدادهای ورزشی زنده و حتی برنامه‌های گفتگو برای پخش در سوییچ آماده خواهند بود.

به طور مشابه، بخش‌های حساب و راهنما که معمولاً در برنامه Twitch یافت می‌شوند، مانند عملکرد چت هستند – باید از طریق تلفن خود به آنها دسترسی داشته باشید و برای انجام این کار می‌توانید یک کد QR را اسکن کنید.

در حالی که خبر اضافه شدن توییچ به کنسول‌های نینتندو قطعاً نشانه‌ای از پیشرفت است، اما در مقایسه ادغام محدود سوییچ با کنسول‌های رقیب، مطمئناً راهگشا نیست.

هر دو کنسول PlayStation 5 سونی و کنسول Xbox Series X مایکروسافت با پشتیبانی از این برنامه – هم در ظرفیت مشاهده و هم از نظر پخش – راه اندازی شدند و PS5 حتی دارای یک دکمه اختصاصی ‘Create’ در کنترلر DualSense خود است تا به بازیکنان امکان دسترسی سریع برای پخش استریم خود را بدهد. 

وقتی صحبت از پشتیبانی از استانداردهای موجود به میان می‌آید، نینتندو به دلیل پیشرفت (یا حتی نزدیک به آن) مشهور نیست. تنها دو ماه پیش، نینتندو سوییچ صدای بلوتوث را دریافت کرد و به کنسول چهار ساله اجازه داد بالاخره از هدست های بی سیم پشتیبانی کند. متأسفانه، این پیاده سازی ضعیف بود و با مشکلات تاخیر و کیفیت صدا مواجه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *