وبلاگ

پلی‌استیشن: اشتراک‌های بازی مانند نتفلیکس بر بازار مسلط نخواهند شد.

پلی‌استیشن: اشتراک‌های بازی مانند نتفلیکس بر بازار مسلط نخواهند شد. - دایهارد

به گفته جیم رایان، خدمات اشتراک بر بازی های ویدیویی مانند نتفلیکس یا اسپاتیفای تسلط نخواهد داشت.

جیم رایان در مصاحبه‌ای جدید می‌گوید: «ما مطمئن خواهیم شد که نسل PS5 دارای نرم‌افزار انحصاری‌تر از همیشه خواهد بود».

سونی این سه‌شنبه چیزی را که بیش از سه ماه شایعه شده بود، اعلام کرد: PlayStation Plus که سرویس را با PlayStation Now تمدید می‌کند و سه سطح اشتراک را با موارد مختلف اضافه می‌کند. این حرکت توسط برخی از بخش‌های صنعت به عنوان رقابت Xbox/PC Game Pass خوانده شده است.

سونی به زودی از رقیب Xbox Game Pass خود رونمایی خواهد کرد

با این حال، از پلی استیشن آنها، در مورد آینده این بازی ویدیویی مانند خدمات اشتراکی که در سینما با نتفلیکس و در موسیقی با اسپاتیفای اتفاق افتاده است، شک می کنند.

سونی از موقعیت بسیار متفاوتی نسبت به مایکروسافت شروع می کند. از سال 2019، Xbox Game Pass با پیشنهاد جذاب خود از بازی‌های کلاسیک و جدید موجود در رایانه شخصی، ایکس‌باکس و موبایل از طریق استریم، 25 میلیون مشترک جمع‌آوری کرده است.

در چند سال گذشته شاهد بوده‌ایم که سرویس اشتراک Xbox Game Pass به یکی از پایه‌های اصلی مایکروسافت تبدیل شده است، بنابراین PS Plus جدید تعجب آور نیست، به خصوص با توجه به اینکه سونی در حال حاضر 48 میلیون مشترک دارد. با این حال، جیم رایان معتقد است که این نوع خدمات نمی توانند به سطح نتفلیکس یا اسپاتیفای برسند.

در طول چند سال گذشته، مطمئناً اهمیت اشتراک ها افزایش یافته است. با دایهارد همراه باشید. تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس ما از صفر در سال 2010 به 48 میلیون نفر در حال حاضر افزایش یافته است… اما رسانه بازی آنقدر با موسیقی و سرگرمی های خطی متفاوت است.

جیم رایان، رئیس و مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، در مصاحبه‌ای با GamesIndustry می‌گوید که از رشد این مدل کسب‌وکار آگاه است: «اشتراک‌ها مطمئناً در سال‌های گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس از صفر در سال 2010 به 48 میلیون نفر در حال حاضر افزایش یافته است. و ما پیش بینی می کنیم که شاهد رشد بیشتری در تعداد مشترکین خدمات خود باشیم.

نتفلیکس پلی استیشن

برای رایان، یکی از این تفاوت‌ها این است که او قبلاً بازی‌های زیادی را به عنوان یک سرویس حل کرده است که در عمل (و برای جیب بازیکن اضافه می‌کنیم) به تنهایی به عنوان خدمات اشتراک عمل می‌کنند (الگویی که سونی به شدت وارد آن می‌شود).

با این حال، رئیس پلی‌استیشن می‌گوید: «اما رسانه بازی‌های ویدیویی آنقدر با موسیقی و سرگرمی‌های خطی متفاوت است که فکر نمی‌کنم به سطوحی برویم که با نتفلیکس و اسپاتیفای می‌بینیم.» یعنی به سراغ مدلی برویم که مصرف پیش‌فرض آن به جای خرید مستقیم بازی‌های ویدیویی از طریق اشتراک باشد، همانطور که در مورد موسیقی و سینما اتفاق افتاده است، جایی که معمول این است که آنها را روی پلتفرم‌ها مصرف کنیم و دیسک‌های ترجیحی را بخریم، vinyl یا Blu-ray.

رایان به جهت دیگری اشاره می‌کند: شاید رونق در بازی‌ها به عنوان یک سرویس باشد (جایی که اخیراً با خرید Bungie و سایر حرکات سرمایه‌گذاری کرده‌اند) که می‌تواند به خودی خود اشتراک در نظر گرفته شود. برخی از [juegos] به عنوان یک سرویس که در حال حاضر بسیار موفق هستند، و من فقط به کنسول ها اشاره نمی کنم، آنها عملاً خود خدمات اشتراکی هستند. و آن‌ها برای نیازهای گیمری طراحی شده‌اند که عاشق هر بازیی است که ساعت‌ها و ساعت‌ها به آن بازی می‌کند، ماه به ماه.»

مدیر عامل شرکت ادامه می دهد: «این پدیده بازی به عنوان یک سرویس، تا حد زیادی باعث رشد فوق العاده ای در صنعت بازی های ویدیویی شده است که در ده سال گذشته شاهد آن بوده ایم. فکر می‌کنم این روند به سمت سرویس‌های زنده ادامه خواهد داشت، و اگر به دنبال مدلی در دسته سرگرمی ما هستید که تعهد ثابتی را در مدت زمان طولانی به‌عنوان یک سرویس حفظ کند، مسلماً نسبت به خدمات اشتراکی مناسب‌تر است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *