مطالب آموزشی

چگونه بازی های PS4 را در PS5 ارتقا دهیم؟

با ورود نسل جدید کنسول‌ها و اکثریت قریب به اتفاق بازی‌های PS4 که قبلاً با PS5 سازگار هستند، مجموعه‌ای از بازی‌ها به طور همزمان روی هر دو کنسول منتشر می‌شوند. برخی از این بازی‌ها هنگام پرش از PS4 به PS5 از ارتقاء پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند پولی، زمان‌بندی شده یا رایگان باشد. در اینجا نحوه ارتقای بازی های PS4 خود در PS5 آورده شده است.

اگر بازی خود را از طریق PS Store خریداری کرده‌اید، به سادگی فروشگاه PS5 خود را مرور کنید و بازی مورد نظر خود را برای ارتقا پیدا کنید. تا زمانی که با استفاده از همان حساب شبکه پلی استیشن وارد شده باشید، باید روی نماد بازی یک پوشش سفید مشاهده کنید که می گوید: ارتقاء رایگان PS5. به سادگی بازی را انتخاب کرده و در کنسول خود دانلود کنید.

اگر بازی مورد نظر خود را بر روی دیسک بلوری خریداری کرده اید، آن را در کنسول خود قرار دهید. می بینید که بازی روی نوار عناوین شما ظاهر می شود. با دای هارد همراه باشید. می توانید گزینه Copy را انتخاب کنید که بازی موجود PS4 را نصب می کند. از طرف دیگر، اگر روی نماد PS Store در سمت راست صفحه کلیک کنید – بالای پیشرفت Trophy خود – می توانید نماد ارتقاء رایگان PS5 را انتخاب کنید. سپس می توانید نسخه PS5 را به صورت رایگان دانلود کنید. با این حال، شایان ذکر است که هر زمان که می خواهید بازی را انجام دهید، باید دیسک Blu-ray را در PS5 خود قرار دهید.

چگونه می توان بازی های PS4 را به PS5 ارتقا داد؟

بسیاری از بازی‌ها مسیر ارتقاء از پلی‌استیشن 4 به پلی‌استیشن 5 را ارائه می‌دهند، به این معنی که اگر از قبل نسخه‌ای از نسل فعلی داشته باشید، نسخه نسل بعدی را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید لیست کامل بازی‌هایی که از این پشتیبانی می‌کنند را از اینجا بیابید: PS4 به PS5: همه بازی‌ها با ارتقاء رایگان تأیید شده. اگر صاحب یکی از این عناوین هستید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه بازی های PS4 را به PS5 ارتقا دهید. به‌عنوان بخشی از راهنمای PS5، می‌خواهیم توضیح دهیم که چه کاری انجام دهیم.

چگونه بازی های فیزیکی PS4 را در PS5 ارتقا دهیم

به عنوان یک نکته، بازی های فیزیکی PS4 را فقط می توان بر روی PS5 ارتقا داد، نه نسخه دیجیتال PS5.

در PS5 خود Sign in شوید.

دیسک بازی PS4 خود را وارد کنید.

به Game hub آن بازی PS4 بروید.

Upgrade offer بازی PS4 را انتخاب کنید.

اگر ارتقاء پولی است، قیمت خرید را بپردازید.

PS5 Digital Game دانلود کنید.

در حال حاضر، بازی ارتقا یافته است، اما شما همچنان باید هر بار که می خواهید آن را بازی کنید، دیسک بازی PS4 را وارد کنید. روند ارتقای یک بازی دیجیتال PS4، چه در PS5 معمولی و چه در PS5 Digital Edition، مشابه است، اما کمی بهینه شده است.

چگونه بازی های دیجیتال PS4 خود را در PS5 و PS5 Digital Edition ارتقا دهیم؟

در PS5 خود Sign in شوید.

با Search، بازی PS5 را در فروشگاه پیدا کنید.

به Game hub بازی PS5 بروید.

Upgrade offer بازی را انتخاب کنید.

اگر ارتقاء پولی است، اکنون باید قیمت خرید را بپردازید.

PS5 Digital Game دانلود کنید.

دقیقاً به همین ترتیب، شما برای انجام بازی جدید ارتقا یافته خود آماده هستید. لطفاً توجه داشته باشید که همه عناوین از انتقال ذخیره پشتیبانی نمی‌کنند، اما برخی از بهترین بازی‌های PS5 مانند Marvel’s Spider-Man: Miles Morales پشتیبانی می‌کنند. همچنین شایان ذکر است که حتی اگر یک بازی از انتقال فایل ذخیره‌سازی پشتیبانی کند، روند بازی از بازی به بازی دیگر متفاوت خواهد بود. بنابراین برای اطمینان از اینکه پیشرفتی که به سختی به دست آورده اید را در یک بازی از دست نمی دهید، مطمئن شوید که روند یک بازی خاص را با دقت بررسی کنید.

پلی استیشن 5 اکنون در سراسر جهان در دسترس است، اگرچه یافتن کنسول های موجود در انبار بسیار دشوار است. بنابراین اگر می‌بینید که PS5 موجودی مجددی دارد که می‌توانید بخرید، توصیه می‌کنیم فوراً یک کنسول بگیرید، زیرا انتظار نمی‌رود وضعیت عرضه برای مدت طولانی خیلی بهتر شود.

1 دیدگاه در “چگونه بازی های PS4 را در PS5 ارتقا دهیم؟

  1. کافه گیم گفت:

    ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *