مقاله

پشتیبانی نینتندو OLED از 4K

داک آپدیت شده نینتندو OLED می تواند از 4K/60 فریم بر ثانیه پشتیبانی کند، حتی با این وجود که سخت افزار نینتندو در حال حاضر از آن پشتیبانی نمی کند.

هفته گذشته گزارش شد که سخت افزار نینتندو بروز شده دارای کابل HDMI 2.0 جدید است (در مقایسه با سرنخ اصلی 1.4)، این بدان معناست که از لحاظ نظری می تواند با استفاده از HDR سیگنال 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه منتقل کند. با دایهارد همراه باشید.

گفته می شود این تراشه همان تراشه ای است که در به روزرسانی سیستم عامل Switch در اوایل سال جاری به همراه کد سخت افزاری “Aula” به آن اشاره شد.

به این معنا که سوکت OLED سوئیچ قطعاً دارای سخت افزار جدیدی است که از HDMI 2.0 و بالاتر پشتیبانی می کند. کاولون خاطرنشان می کند: “همچنین باید توجه داشت که Tegra X1 موجود در Switch از خروجی 4K60fps بر روی HDMI2.0 پشتیبانی می کند.”

جالب اینجاست که نینتندو اخیراً یک عملکرد “firmware dock update” را مخصوص بارانداز OLED اضافه کرده است. این می تواند به طور بالقوه نشان دهد که نینتندو می تواند در آینده تصمیم بگیرد گزینه 4K را اضافه کند، درست مانند نحوه پشتیبانی صوتی بلوتوث از طریق بروز رسانی.

با این حال، در حال حاضر چیزی در سیستم عامل Switch وجود ندارد که نشان دهد 4K یا HDR در راه است و تقریباً مطمئن است که چنین عملکردی برای پشتیبانی بازی های اصلی با توجه به سخت افزار قدیمی، غیرممکن است.

خود داک قابلیت ارتقاء 1080p به 4K را نیز ندارد و بنابراین خروجی 4K باید توسط خود سوئیچ انجام شود، چه با افزایش قدرت و چه با ویژگی ارتقاء به سبک DLSS، که هیچ کدام از آنها OLED ندارد.

این احتمال وجود دارد که داک ممکن است “اثبات شده در آینده” باشد بنابراین یک مدل احتمالی سوئیچ آینده که از 4K پشتیبانی می کند می تواند با آن کار کند.

هفته گذشته نینتندو به سرعت ادعاها مبنی بر اینکه حداقل 11 استودیو دارای کیت توسعه 4K Switch هستند را تکذیب کرد.

بلومبرگ ادعا کرد که حداقل 11 شرکت، از جمله Zynga، دارای مجموعه نرم افزاری هستند که توسط نینتندو ارائه شده است و از گرافیک 4K پشتیبانی می کند.

این مقاله ادعا می کرد که زمانی که نینتندو Switch OLED را در ماه جولای رسماً معرفی کرد، قبلاً کیت های توسعه 4K را به استودیوهای شخص ثالث تحویل داده بود و از آنها خواسته بود که شروع به ساخت بازی های با پشتیبانی 4K کنند.

همچنین ادعا شد که نینتندو هنوز قصد دارد یک Switch Pro با پشتیبانی از 4K را که در اوایل سال 2022 برنامه ریزی شده است، منتشر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *